Citroën C4 Cactus verliest uitgesproken uiterlijk
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2FCitroen-C4-Cactus-2017-Autovisie.nl_.jpg)
Met veel bombarie werden ze gelanceerd, de zo kenmerkende airbumps van de Citroën C4 Cactus. In de vernieuwde versie van de auto zijn ze nog aanwezig, maar wel op een veel subtielere manier. Citroën trekt vandaag in Parijs het doek van de vernieuwde C4 Cactus.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2FCitroen-C4-Cactus-2017-2-Autovisie.nl_.jpg)
Strakker
Het design van de Citroën C4 Cactus krijgt meer overeenkomsten met dat van zijn (iets) kleinere broer, de C3. Zo worden de koplampunits flink kleiner en zie je ook daar de kleur van de airbumps niet meer terug. De airbumps zitten voortaan bovendien niet meer als grote losse vlakken in de portieren, maar worden opgenomen in de dorpel. Voor het oog wordt de C4 Cactus er in elk geval een stuk strakker door, maar ook veel minder uitgesproken. Hem flink laten opvallen zul je nu moeten doen met kleuren. Citroën levert 31 verschillende kleurencombinaties met negen verschillende carrosseriekleuren.
Vering
Hij mag zijn kenmerkende airbumps dan grotendeels verliezen, de C4 Cactus blijft lekker eigenzinnig. Het wordt de eerste Europese Citroën met Citroëns nieuwe veersysteem, met Progessive Hydraulic Cushions. Bij dat veersysteem worden er twee hydraulische stops aan de schokdemper toegevoegd. Eentje voor de ingaande slag en eentje voor de uitgaande demping. Zo moet hij fors comfortabeler worden dan voorheen en bijna weer gaan rijden als een ‘echte’ Citroën.
Comfort
Voor Citroën is comfort sowieso een van de belangrijkste punten bij de vernieuwde C4 Cactus. De Fransen monteren nieuwe stoelen, die ze het label ‘Advanced Comfort Seats’ hebben meegegeven. Ze moeten de ideale zithouding bieden achter het stuur. Verder is de geluidsisolatie sterk verbeterd en krijgt de auto meer rijhulpsystemen en meer infotainmentsystemen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dodge gooit SRT definitief aan ‘Charger’
-
Tast Dodge Hornet geloofwaardigheid Alfa Romeo Tonale aan?
-
Dit is de ‘donkere’ verkooptruc van Bentley voor Flying Spur
-
Komt er een Gigafactory voor accu’s naar Nederland?
-
Nieuwe software Skoda Enyaq ook voor eerdere types beschikbaar
-
Porsche 911 GT3 RS ontwikkeld als racewagen met kenteken
-
Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid niet zonder reden op geboortegrond
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Honda Civic
-
Lamborghini deponeert naam Revuelto
-
Elektrische Tesla Roadster krijgt concurrentie van Polestar 06
-
Komt de BMW M1 terug als elektrische supercar?
-
Na bijna 60 jaar is de bijzondere Volkswagen Kever-buggy terug