Kersverse Citroën Berlingo iets minder busjesachtig
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fberlingo-2018-10007.jpg)
Ziet er fris uit, deze nieuwe Citroën Berlingo. Het busjesachtige is er natuurlijk nog wel, maar dan overgoten met een duidelijk C4 Cactus-sausje. Het model – dat begin maart op de Autosalon van Genève staat – komt ook als Peugeot Partner en Opel Combo op de markt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fberlingo-2018-10007.jpg)
Met het design zit het dit keer wel goed, maar bij de Berlingo gaat het natuurlijk vooral om de praktische bruikbaarheid. Hij is er in twee versies, met keuze uit vijf of zeven zitplaatsen. De Berlingo M is 4,40 meter lang, heeft een laadlengte van 2,70 meter en kan als vijfzitter maximaal 775 liter aan bagage meenemen. De Berlingo XL meet 4,75 meter, heeft een laadlengte van 3,05 meter en kan in vijfzitsconfiguratie tot wel 1050 liter aan spullen verstouwen. Daarbij zijn er, volgens Citroën, nog 28 opbergvakjes in de auto te vinden met een totale inhoud van 186 liter.
Keuze uit vijf motoren
In eerste instantie is de Berlingo leverbaar met een 1,2 liter PureTech-benzinemotor met 110 pk en een 1,5 liter BlueHDi-turbodiesel met 75, 100 of 130 pk. Na de zomer van 2019 komt er ook een 130 pk sterke benzinekrachtbron beschikbaar. De twee minst sterke diesels zijn gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak en de 130 pk BlueHDi en de 1.2 PureTech zijn uitgerust met een handgeschakelde zesbak. Een achttraps automaat is ook beschikbaar, maar dan alleen voor de 130 pk BlueHDi en de 130 pk Puretech.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fberlingo-2018-10006.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fberlingo-2018-10009.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fberlingo-2018-10008.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fberlingo-2018-10010.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fberlingo-2018-10011.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fberlingo-2018-10014.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fberlingo-2018-10013.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fberlingo-2018-10012.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fberlingo-2018-10007.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom de Renault Scenic normale deuren krijgt
-
Dit is wat we al weten over de Pagani C10
-
Bentley viert komst Bentayga Extended Wheelbase met actiemodelletje
-
Mercedes-Benz komt met verzamelaarsobjecten, Mythos
-
Mercedes bevestigt verkoop legendarische 300 SLR Uhlenhaut
-
Stop de tijd! Brabus nu ook aan de slag met Porsche en Rolls-Royce
-
Mercedes gunt liefhebber blik op toekomstige elektro-AMG, Vision AMG
-
BMW brengt opnieuw een gelimiteerde M 1000 RR
-
Zoveel lichter is de (gelimiteerde) BMW M4 CSL
-
Het is BMW niet gelukt om de M4 CSL geheim te houden
-
Deze rallylegende komt binnenkort terug als restomod
-
Russische Grand Prix niet vervangen op kalender Formule 1