Cadillac neemt afscheid van ATS-V en CTS-V met Pedestal Edition
![2019-Cadillac-ATS-V-Pedestal-Edition-side](https://img.autovisie.nl/images/jeVpIsfH9N3khS39n0QkXXoNcsM=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019-cadillac-ats-v-pedestal-edition-side.jpg)
Cadillac heeft iets te vieren, maar toch ook weer niet. Want de sportieve V-Series-modellen bestaan weliswaar vijftien jaar, ze verkopen voor geen meter. Desondanks lanceert Cadillac als cadeautje aan zichzelf de ATS-V Coupé en CTS-V Pedestal Edition.
![2019-Cadillac-ATS-V-Pedestal-Edition-side](https://img.autovisie.nl/images/m9UnYPefROJw4wKY-I_NV4S-5go=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019-cadillac-ats-v-pedestal-edition-side.jpg)
Zie beide auto’s als uitzwaaimodellen, want ze betekenen het einde van de ATS-V en CTS-V. Binnen Cadillac worden de ATS en CTS namelijk vervangen door de CT4 en CT5. Van de Pedestal Editions worden maar driehonderd exemplaren gebouwd. Ze zijn bestemd voor de Verenigde Staten, Canada en het Midden-Oosten.
Bronze Sand
Beide zijn uitgevoerd in de kleur Bronze Sand Metallic en krijgen donkere exterieuraccenten en lichtmetalen wielen mee (18 inch voor de ATS-V en 19 inch voor de CTS-V). Daarbij zijn ze uitgerust met een frontsplitter, achterspoiler, diffuser en motorkaprooster van koolstofvezel. In het interieur vinden we onder meer Recaro-kuipstoelen, koolstofvezelaccenten, een performance datarecorder en een aantal Pedestal Edition-badges.
V6 en V8
Onder de motorkap veranderde niets. In het geval van de ATS-V Coupé ligt daar een 3,6 liter twinturbo V6 met 470 pk en 603 Nm. Daarmee doet hij de sprint van stilstand naar 96 km/h (60 mph) in 4,2 seconden. De CTS-V is 0,5 seconde sneller, dankzij 649 pk en 854 Nm uit een 6,2 liter V8 met supercharger.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?