Roze Bugatti Chiron Sport is een peperduur valentijnscadeau
![Bugatti Chiron Sport](https://img.autovisie.nl/images/11rNjrPQOTpdf_AWOmOiZ5Cnz2s=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F02%2F01_chiron-sport-alice-.jpg)
Gaf je gisteren voor de zoveelste keer een doosje bonbons, een bosje rozen of een teddybeer aan je wederhelft? En zoek je iets origineels voor volgend jaar? Denk dan eens aan een Bugatti Chiron Sport, want da’s wel écht bijzonder.
En peperduur, want een Chiron kost zonder belastingen al ruim 2,5 miljoen euro. Maar kun je ‘t je veroorloven om de hypercar uit Molsheim aan je liefje te geven, dan zit je waarschijnlijk voor de komende jaren wel gebakken. Dat is waarschijnlijk precies wat de koper van deze opvallende Chiron Sport dacht.
Verrassing
Elke Bugatti is natuurlijk uniek, want de personalisatiemogelijkheden zijn oneindig en het samenstellen van een Chiron duurt maanden. Met als resultaat dat er geen identieke Chirons bestaan. Zo ook niet deze in deels gespoten Silk Rosé Chiron Sport. Hij werd in Londen besteld door een man als cadeau voor z’n vrouw. Een net zo bizar als geweldig cadeau natuurlijk, waarvan we hopen dat het geen verrassing was. Je zou maar net de verkeerde roze tint voor de stiksels in het interieur hebben gekozen…
Het exterieur van de Chiron is deels in Matt Blanc en Silk Rosé gespoten. Laatstgenoemde is een compleet nieuwe kleur voor Bugatti, wat dit exemplaar alleen al uniek maakt. De kleur komt bovendien terug in de wielen van de Chiron.
Stiksels
Ook het interieur is optgetrokken uit de kleuren Matt Blanc en Silk Rosé, met een mix van alcantara en leer. De hoofdsteunen van de stoelen bevatten stiksels met de naam van de eigenaresse, Alice. Haar naam komt ook terug in de instaplijsten van de Chiron.
Verder is deze Bugatti ‘gewoon’ een Chiron Sport. Dat betekent dat de 8,0-liter W16 – net als in de reguliere Chiron – goed is voor 1500 pk en 1600 Nm. Ten opzichte van een standaard Chiron is de Sport tien procent stijver, is het achterdifferentieel aangepast en heeft de stuurinstallatie een andere afstelling. De Sport heeft eveneens Dynamic Torque Vectoring, wat de aandrijfkrachten actief verdeelt over de wielen. Bovendien is het model in de basis 8 kilogram lichter dan een reguliere Chiron.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?