Brabus geeft Mercedes G-Klasse V12 met 900 pk
![Brabus G V12 900 One of Ten](https://img.autovisie.nl/images/Ej-d5Q0a9HJBdezkYaDvRilQZ9M=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fb19aa0357.jpg)
Brabus komt met een Mercedes-Benz G-Klasse met V12, want als de fabrikant het zelf niet doet, dan moet iemand anders het doen. Zeg hallo tegen de Brabus G V12 900.
![Brabus G V12 900 One of Ten](https://img.autovisie.nl/images/n8Kqqns8GHVqyvl2eeSNvExElPI=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fb19aa0375.jpg)
De Mercedes-AMG G63 is op dit moment de enige G-Klasse in het aanbod van Mercedes-AMG. Deze heeft een 585 pk sterke vierliter V8 onder de kap. En hoewel dat voor eigenlijk iedereen meer dan voldoende is, zijn er altijd mensen die meer willen. Die mensen moeten snel aankloppen bij Brabus, want de tuner komt met de G65 die AMG niet maakt: de Brabus G V12 900. ‘s Werelds krachtigste SUV met twaalf cilinders.
Mercedes-Benz S 600 L
Laten we maar gelijk met de deur in huis vallen en alle cijfers benoemen. Dit monster heeft een 6,3 liter V12 met twee turbo’s onder de motorkap. Deze is goed voor 900 pk en 1.500 Nm (elektronisch gelimiteerd tot 1.200 Nm). Daarmee klapt de 2.660 kilogram wegende kolos binnen 3,8 seconden naar de 100 kilometer per uur. Het accelereren stopt pas bij 280 km/h. De gigantische V12 is overigens uit een Mercedes-Benz S 600 L getrokken en flink onder handen genomen door de technici van Brabus voordat hij in de G V12 900 kwam. De heren uit Brottrop vervingen onder andere de turbo’s voor grotere en plaatsen een ander uitlaatsysteem waardoor de V12 wat makkelijker kan ademen.
![Brabus G V12 900 One of Ten](https://img.autovisie.nl/images/NR8cmN8BnXVzWZj11I5GFKp5kRs=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fb19aa0366.jpg)
Om al dat vermogen veilig op de weg te krijgen is de auto niet alleen verlaagd met een schroefset van Brabus zelf, maar is de spoorbreedte ook vergroot. Hierdoor ligt de auto volgens Brabus nog stabieler op de weg. Maar door het vergroten van de spoorbreedte en de velgmaat naar 23 of 24 inch, moesten ook de wielkasten dieper gemaakt worden. Daarom heeft deze G-Klasse het Brabus Widestar widebody-pakket meegekregen. Deze maakt de toch al brede SUV nog 10 centimeter breder.
Vele malen opvallender
Alsof dat nog niet genoeg was, maakten de Duitsers de G-Klasse nog vele malen opvallender dan dat hij al was. Natuurlijk met de nodige opzetstukken van naakt koolstofvezel. In het interieur heeft de tuner zich voor deze editie relatief ingehouden. Ja, er zijn overal Barbus-logo’s te vinden, maar voor de rest is het vooral een weelde van luxe. Het interieur is overigens volledig naar wens van de klant in te richten. En dat mag ook wel als je bedenkt dat de Brabus G V12 900 One of Ten een vanafprijs heeft van, we raden u aan om even te gaan zitten, €605.055 exclusief belastingen en andere bijkomende kosten.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?