BMW: vijf volledig elektrische auto’s in 2021
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_i4.jpg)
Net als alle andere autofabrikanten zet ook BMW vol in op elektrische aandrijving. De Duitsers zetten er alleen wat meer vaart achter dan de rest. Voor eind 2021 moeten er vijf volledig elektrische modellen op de markt zijn.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_i4.jpg)
Op dit moment komt de markt voor elektrische auto’s langzaam maar zeker op gang. Bijna elk merk heeft wel een volledig elektrisch model in het aanbod en beoogt dat uit te breiden in de nabije toekomst. Bij BMW doen ze het nu nog met alleen de i3, maar binnen twee jaar moeten daar vier nieuwe volledig elektrische modellen bijkomen.
Productie
Tijdens een presentatie in München vertelde Harald Krüger, voorzitter van de raad van bestuur bij BMW, dat dit jaar de productie van de volledig elektrische Mini van start zal gaan bij Plant Oxford in Groot Britannië. Vervolgens gaat de IX3 in 2020 in Shenyang in China van start. In 2021 komen daar de BMW inext en de BMW i4 bij. Die laatste twee worden in Duitsland geproduceerd. Respectievelijk in Dingolfing en München.
Na 2021 gaan de Duitsers niet met de armen over elkaar zitten. Ze hebben het plan om voor 2025 25 elektrische auto’s te hebben, waarvan de helft volledig elektrisch is. Sterker nog, voor het eind van volgend jaar moeten er al tien nieuwe of herziene aandrijflijnen van de vierde generatie (“Gen 4”) gelanceerd zijn. Het gaat hier om volledig elektrische en plug-in hybride modellen.
Kinderen
Dit alles zegt BMW ook te doen om de wereld te verbeteren. “Het is aan ons allemaal om onze kinderen een leefbare wereld te geven”, aldus Krüger. Hij vervolgt: “We lanceren hiervoor de juiste producten en hebben ons ten doel gesteld vanaf het jaar 2020 alleen elektriciteit uit hernieuwbare energiebronnen voor onze locaties wereldwijd aan te schaffen. Tegen 2020 willen we ook de CO2-uitstoot van ons nieuwe wagenpark in Europa met minstens 50 procent verminderen in vergelijking met 1995.”
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie
-
Deze occasion wil je: Renault Sport Spider, exclusieve tweezitter
-
Dubbel pijn: Ferrari F40 Barbie-auto crasht
-
Dit zijn de 5 duurste landen om benzine te tanken
-
Waarom de nieuwe iPhone handig is voor Tesla-eigenaren
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Mercedes-Benz E-klasse
-
Meer dan 50% van de Nederlanders overweegt geen Chinese elektrische auto