Zo had de BMW M4 er af fabriek uit moeten zien
In 2020 schokte BMW de wereld met de Bugs Bunny-achtige grille op zijn nieuwe M3 en M4. ‘Het went wel’, klonk het onder de enkele optimisten. Inmiddels zijn we ruim twee jaar verder, maar de volumineuze nieren blijven een doorn in het oog voor veel autoliefhebbers. Gelukkig is er nu een oplossing en die wordt geboden door tuningmerk Adro.
Wie zijn G80 M3 of G82 M4 door de specialisten van Adro laat bewerken, hoeft niet langer tegen de forse snijtanden aan te kijken. Bij een bezoekje aan de tuner wordt de complete voorbumper eraf gerukt en er komt een fraai stukje redesign voor in de plaats. De nieuwe grille is breder en komt niet langer boven de koplampen uit. Daarmee verandert de complete look van de auto. ‘The facelift it deserves’, schrijft het merk erover.
De ontwerpers hadden de smaak te pakken en schetsten vrolijk verder. Ook de rest van de auto kon blijkbaar nog wel enkele updates gebruiken. Zo heeft de Californische tuner ook agressievere side skirts en een forse diffuser in de aanbieding. De swan neck wing op de kofferbak is – gelukkig – een optie. Laat die vleugel vooral links liggen als je de Fast and the Furious-fase ontgroeid bent.
Wat kost de aftermarket bodykit van Adro?
Voor de BMW-upgrade van Adro betaal je 3.100 dollar. Let op: dan heb je enkel de voorbumper in je winkelmandje gesleept. Wil je ook de side skirts, diffuser, front lip en achtervleugel op je M4 schroeven, dan ben je een kleine 12.000 dollar lichter. Overigens moet je voor alleen die achtervleugel al dik drie ruggen neertellen. Nog een reden om deze te mijden.
Wat nog meer kosten scheelt, is überhaupt geen G82 M4 kopen. Tuurlijk, de 480 (of zelfs 510) speelse paarden onder de kap zijn leuk. Maar de kleine 134.000 euro die je minimaal kwijt bent aan een nieuwe M4, voelen ook erg goed in je portemonnee. Bovendien kan je voor een fractie – lees: zo’n 80.000 euro – ook zijn goddelijke voorganger met slechts 15.000 kilometer ervaring kopen.
Nog een BMW M4 zonder grote grille
Speelt geld geen rol, dan is er nog andere manier om een nieuwe M4 te rijden zonder de grote snijtanden. BMW presenteerde eind vorig jaar namelijk de nieuwe BMW 3.0 CSL. Wees er wel snel bij, want er worden rollen slechts vijftig exemplaren van de band. Bovendien zal je diep in de buidel moeten tasten, want deze machtige machine kost maar liefst 750.000 euro.
Wordt je dat iets te gek, dan is de Adro-bumper is een echte no brainer. Een tripje door de BMW-configurator leert dat het merk zelf veel duurdere opties in zijn gamma heeft – denk aan een Track Pack van een kleine 18.000 euro. Met dat in het achterhoofd vallen de kosten van Adro’s vernieuwde voorbumper wel goed te praten.
Wie nog niet helemaal overtuigd is van Adro’s grille, kan hieronder nog eens een aantal foto’s bekijken. Misschien vind je ‘m beter in een kek groen kleurtje.
Lees ook:
Ook interessant
-
De nieuwe BMW M5 is een kind van zijn tijd
-
Geef acht! Welke occasion nemen we: de BMW 645Ci of Jaguar XK?
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
BMW: ‘Europees verkoopverbod brandstofauto’s moet van tafel’
-
Nieuwe BMW’s, zoals deze 2-serie Gran Coupé, zijn net Kia’s
-
BMW is op weg naar boven met deze M Hybrid V8
-
Waarom je voor 15.000 euro nú een cabrio als occasion moet kopen
-
Deze negen jaar oude BMW heeft een hoogst illegaal record gebroken
-
Dit studiemodel van BMW gaat in productie en kost ruim 750.000 euro
-
Duurtest BMW i5 Touring: welke onderstelopties moet je hebben?
-
In deze auto zit de krachtigste Formule 1-motor ooit
-
Deze Duitse occasion van 20.000 euro maakt de stuurmens in je los