BMW investeert niet meer in elektrische i3
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FBMW-i3-2018-118.jpg)
BMW is geenszins van plan om komend jaar ook afscheid van de i3 te nemen. De productie van de elektrische i3 blijft in tegenstelling tot die van de i8 doorlopen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-i3s-wielen-1.jpg)
Wanneer het einde voor de i3 gepland staat, is niet bekend. De i3 en i8 kwamen kort achter elkaar op de markt en naderen hun zevende levensjaar. Bij BMW lopen productlijnen zo’n zeven jaar waarna de volgende editie verschijnt.
Geen opvolger
Voor de i3 staat sowieso geen opvolger gepland, ondanks dat de elektrische auto juist nu terrein wint. BMW heeft ervoor gekozen om een elektrische aandrijflijn in al zijn modellen toe te passen. Daartoe is het standaardplatform in de afgelopen jaren aangepast, zodat de autobouwer flexibiliteit heeft om een elektromotor met accupakket of een verbrandingsmotor met brandstoftank te monteren. De i3 was specifiek als elektromodel ontwikkeld en maakte gebruik van een koolstofvezel koets met kostbaar productieproces. Het model was er als puur elektrische versie en als een stekkerhybride.
Uitontwikkeld
Volgens de Financial Times investeert BMW niet meer in de i3. Het model onderging twee jaar terug een kleine opfrisbeurt en verscheen tevens als dynamische i3S. Vorig jaar vergrootte BMW de batterij en nam de range toe. Naar nu blijkt zullen dat de laatste aanpassingen zijn geweest, ondanks dat de i3 nog enkele jaren mee moet.
Lees ook:
Ook interessant
-
Ferrari bezig met Tesla Roadster-achtige ‘raketten’
-
Nederlandse overheid verkoopt Volkswagen Polo GTI
-
Dit zijn de 10 meest teleurstellende auto’s volgens Amerikaans onderzoek
-
BMW is bezig met geursproeiers onder het logo
-
Duik in de prijslijst: Peugeot 408, wat kost de bijzondere Fransoos?
-
F1-simulator in privéjet Verstappen: zoveel uren extra kan hij trainen
-
Lamborghini zwaait de V12 uit met de Invencible en Auténtica
-
Wordt dit de nieuwe Tesla Model 3 hatchback?
-
De zevenzits SUV van Porsche is nog groter dan de Cayenne
-
Dit is hoe Nederlands bedrijf TomTom nog meer dan een half miljard omzet draait
-
Deze Bugatti Chiron Profilée is de duurste nieuwe auto ooit geveild
-
Zo had de BMW M4 er af fabriek uit moeten zien