BMW bouwt M4 DTM Champions Edition maar twee maanden
Hoewel de vraag groter is dan het aanbod heeft BMW geen plannen om meer eenheden van de M4 DTM Champion Edition te bouwen. De fabrikant heeft nu eenmaal beloofd er maximaal tweehonderd te vervaardigen. Bovendien, er kúnnen simpelweg niet meer exemplaren worden gemaakt.
“We kunnen er gemakkelijk meer verkopen”, legt Frank van Meel, topman van BMW M GmbH, uit, “maar het blijven er tweehonderd.” BMW kan er maximaal vijf per dag vervaardigen en voor de M4 DTM Champion Edition zijn slechts twee productiemaanden gereserveerd. Een langere productieperiode is niet mogelijk, omdat de gefacelifte versie van de 4 Serie Coupé aanstaande is. De reguliere en M-modellen lopen parallel, zodat ook M GmbH zich aan de levenscyclus van de standaardversies moet houden.
GTS-genen
BMW stelde de M4 DTM Champion Edition onlangs voor. Met de speciale editie viert BMW het binnenhalen van de DTM-titel in 2016. De speciale editie onderscheidt zich van de M4 Coupé door onder andere zijn enorme achtervleugel, kuipstoelen en geblazen 3,0 liter zescilinder lijnmotor met 500 pk. Daardoor lijkt de DTM een M4 GTS met afwijkende naam en kleur, maar er zijn meer verschillen tussen de twee gelimiteerde series. Zo zijn de wielophanging en de achtervleugel van de DTM niet verstelbaar. Van de auto worden twee exemplaren in Nederland geleverd. De gelukkige kopers zijn al door een notaris getrokken.
Lees ook:
Ook interessant
-
Te koop – Hoe leuk de nieuwe Renault 5 ook is, deze is leuker!
-
Veiligheidsclubs in brief aan Europese Commisie: ‘Verbied de Tesla Cybertruck!’
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Team Alert trapt wijd open deur in: ‘Jongeren overschatten hun rijvaardigheid’
-
Mercedes-AMG GT 63 Pro: duurste en dikste, maar niet de sterkste
-
Toch met dieselbusjes in binnenstad? Dit wil de Tweede Kamer
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland