6 Serie Gran Turismo nog steeds een goed alternatief?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2FP90389861_highRes_the-new-bmw-640i-xdr.jpg)
De BMW 6 Serie Gran Turismo heeft ook zijn facelift gekregen, geheel in lijn met de 5 Serie. Overigens niet geheel onverwacht, aangezien hij enkele jaren geleden nog 5 Serie GT heette.
Meestal gaat een 5 Serie zo’n zeven jaar mee, dus na 3,5 jaar is een facelift de meest logische ingreep. De 6 Serie GT verving 3 jaar geleden de in 2009 geïntroduceerde 5 Serie GT. Die was door BMW ontworpen als alternatief voor een SUV, aangezien niet iedereen even enthousiast was over bijvoorbeeld een X5.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2FP90389860_highRes_the-new-bmw-640i-xdr.jpg)
Precies genoeg
De ingrepen zijn niet zo groot dat er een compleet ander model voor je staat. Toch is de 6 Serie GT er op vooruit gegaan, en oogt hij weer een stuk moderner. Eigenlijk zijn die minimale ingrepen precies genoeg. Vooral het front heeft, net als bij de 5 Serie, een nieuwe uitstraling gekregen. De grille is zowel in de hoogte als breedte toegenomen, en is iets lager geplaatst. De chromen omlijsting is voortaan uit een geheel gemaakt, zodat-ie in lijn is met de andere nieuwe modellen van het merk. De koplampen zijn afgeslankt, en dat is tevens de meest opvallende verandering aan de voorzijde. Standaard op de 6 Serie GT zijn adaptieve led-koplampen met matrixtechnologie. Vanaf nu krijgen ook alle modellen standaard de uitlaatsierstukken in trapeze-vorm, ongeacht de motorvariant. Wat ook tot de standaarduitrusting hoort is achterwielophanging met luchtvering, voorzien van automatische niveauregeling.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2FP90389861_highRes_the-new-bmw-640i-xdr.jpg)
Standaard luxe aangekleed
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2FP90389880_highRes_the-new-bmw-640i-xdr.jpg)
Mild-hybride
Om de uitstoot naar beneden te drukken, heeft BMW het elektrificatieprogramma van de 6 Serie GT uitgebreid. Standaard zijn nu alle vier- en zescilindermodellen van de luxe niet-SUV uitgerust met een 48V mild-hybridesysteem. Dit kan met tussensprintjes en optrekken voor 11 pk extra zorgen, maar is vooral bedoeld om wat werk van de verbrandingsmotor over te nemen. Zo worden het verbruik en de uitstoot verder teruggedrongen. De accu wordt bijgeladen door een regeneratief remsysteem.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2FP90389862_highRes_the-new-bmw-640i-xdr.jpg)
Vervanger voor X5
Maar de 6 Serie GT is er dus voornamelijk als alternatief voor de mensen die een BMW X5 niet kunnen bekoren. En dat terwijl de huidige X5 er erg goed uitziet, om nog maar te zwijgen over de extra binnenruimte. Zou jij de X5 laten staan voor deze 6 Serie Gran Turismo?
Lees ook:
Ook interessant
-
Tesla liegt klanten voor: ‘Video zelfrijdende auto in scène gezet’
-
Tesla-topman Musk denkt dat grootste rivaal uit China zal komen
-
Dit kost de Lucid Air Grand Touring in Nederland, goedkoper dan Tesla Model S?
-
Occasions: 3 tweedehands auto’s waarmee je een caravan kan trekken voor maximaal 10.000 euro
-
ViaPlay wordt duurder: zo stream je Formule 1 goedkoper of gratis
-
Autovisie Kennisquiz: lang leve de ledlichtunits (2/2)
-
Laat de Hummer maar komen: EU wil zwaardere auto’s toestaan met rijbewijs B
-
Dit is hoe groot het accupakket van Tesla’s elektrische vrachtwagen (Semi) is
-
Dochteronderneming Nederlandse Lightyear falliet
-
Deze bijzondere Audi Activesphere heeft een laadbak
-
Peugeot wil Europa’s grootste EV-fabrikant worden, en dit is hoe
-
5 redenen om (niet) een elektrische camper te kopen