Basisversie Polestar 2 heeft meer bereik en vermogen, maar er is meer
De Polestar 2 heeft een aantal aanpassingen ondergaan en daar profiteert de basisversie van. Die heeft nu door zijn batterij met grotere capaciteit een verbeterde actieradius en een elektromotor met meer vermogen.
Aanvankelijk was de EV enkel beschikbaar met twee elektromotoren, goed voor een vermogen van 408 pk. Vorig jaar kwam daar verandering in. Toen introduceerde het automerk een versie met iets kleinere batterij(en) en een elektromotor minder. Precies die versie heeft nu enkele aanpassingen ondergaan.
Polestar 2 kan sneller laden en heeft verbeterde actieradius
De Standard Range Single Motor, zoals de uitvoering van de Polestar 2 heet, heeft nu een batterij met een capaciteit van 69 kWh. Voorheen had die variant nog een 64 kWh-accu. Daarmee komt de elektrosedan nu 30 km verder en heeft tot maximaal 474 kilometer aan actieradius. Dat is onder andere te danken aan een verbeterde celchemie. Ook kan de basisversie van de Polestar 2 nu sneller laden. Het maximale vermogen bedroeg 116 kW, maar is nu opgeschroefd tot 130 kW.
Naast accu en actieradius zijn ook op motorisch vlak wijzigingen. Voorheen leverde de enkele elektromotor 165 kW, maar dat bedraagt nu 170 kW (oftewel 231 pk). Geen verrassende cijfers, want daarmee is het vermogen identiek aan dat van de Polestar 2 Long Range Single Motor.
Aluminium
Overigens meldt Polestar dat het ook de onderdelen van de 2 heeft verbeterd. Het bedrijf zegt aluminium in te kopen bij bedrijven die hernieuwbare energie gebruiken voor het productieproces. Ook is het van plan om het reguliere aluminium in de wielen te vervangen door koolstofarm aluminium, dat ook door middel van hernieuwbare energie wordt geproduceerd.
Da’s trouwens niet alles, want de autobouwer verbeterde ook de warmtepomp en de sensor in het interieurfilter. Ook voegt het een zonnescherm voor het panoramadak toe en geeft het de 2 een aantal optische wijzigingen. Zo is ‘Magnesium’ nu de standaardkleur, en is er een aantal tinten gewijzigd. De wielen van de Polestar 2 hebben ook een nieuw ontwerp.
Lees ook:
Ook interessant
-
Na 2 komt… 7? Polestar begrijpt niet hoe autonamen werken
-
Xpeng P7 vs. Polestar 2: Deze Chinese elektrische auto is het best
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig