Baas boven baas! Brabus perst 850 pk uit Mercedes-AMG G 63
Dat deze Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar bedoeld is voor belachelijk bemiddelde sjeiks met een eigen boorplatform in de tuin blijkt wel uit zijn verbruikscijfers. De fabrieksopgave is al 1 op 7 gemiddeld, dus weet je dat er met gemak 1 op 4 doorheen loopt.
De op een Twenty Equivalent Unit-container gelijkende SUV maakt zijn debuut op de aankomende IAA in Frankfurt. Dan kunnen we een blik werpen onder de motorkap, waar een 6,0 liter biturbo V8 ligt met spierballen ter grote van 850 pk en 1450 Nm (!). Brute kracht die hij nodig heeft om de weinig aerodynamische G-Klasse dwars door zijn luchtweerstand heen in 4,0 seconden naar 100 km/h te rammen en door naar een elektronisch afgeregelde topsnelheid van 260 km/h.
“De Widestar is zo sterk dat zijn biceps door zijn carrosserie naar buiten steken”
De Widestar is zelfs zo sterk dat zijn biceps dwars door zijn carrosserie heen naar buiten steken. Brabus monteert namelijk wielkastverbreders die niet minder dan 12 centimeter aan de breedte van de offroader toevoegen. Daaronder schuilen enorme 23 inch lichtmetalen wielen met daaromheen banden in de maat 305/35 R 23. En de smakeloosheid houdt daar niet bij op. De Jacobse en Van Es onder de SUV’s kreeg ook een diffuser, extra spoilerlipjes en een luchtinlaat op de motorkap.
Lees ook:
Ook interessant
-
De elektrische Citroën C5 Aircross komt straks 700 kilometer ver
-
Zo wilde Volkswagen de Golf 50 jaar geleden eigenlijk noemen
-
Deze negen jaar oude BMW heeft een hoogst illegaal record gebroken
-
Zo pakt België buitenlanders die rijden onder invloed hard aan
-
Flitspaal betrapt bijzondere bestuurder op snelheidsovertreding
-
De elektrische Lynk & Co 02 maakt de Volvo EX30 overbodig
-
Dit studiemodel van BMW gaat in productie en kost ruim 750.000 euro
-
Korreltje-zoutnieuws: zelfrijdende Tesla Cybercab komt al in 2026
-
Noemt Alpine zijn nieuwste model nou echt een teer zieltje?
-
Elektrisch rijden zonder accu’s! Toyota bezig met waterstofpatronen
-
Live: Tesla laat Robotaxi zien
-
Waarom je de goedkoopste Chinese elektrische auto niet kunt kopen