Audi Aicon heeft niet eens een stuur meer
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-6.jpg)
De Audi Aicon is nauwelijks meer een auto te noemen. Althans, niet in de traditionele zin. Hij is volledig autonoom, roept Audi, en daarom heeft hij geen stuur, pedalen en klokkenwinkel nodig.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-1.jpg)
Het ding is trouwens enorm. Zijn ontwerp verbergt zijn afmetingen goed, maar de Aicon is wel degelijk groter dan een Audi A8. Hij is 5,44 meter lang, 2,10 meter breed, 1,51 meter hoog en heeft een forse wielbasis van 3,47 meter. Ondanks zijn flinke omvang is de draaicirkel van de Audi Aicon slechts 8,5 meter. Hij is uitgerust met vierwielbesturing.
Geen gordels
Die lange wielbasis is natuurlijk goed voor de ruimte in het interieur. Het binnenste van de Aicon is een kokon. Een lounge zo u wilt, waar inzittenden uiteraard ‘connected’ zijn met de rest van de wereld. Er zijn geen bedieningselementen, maar ook geen gordels en airbags, want de Aicon zou een autonome auto van niveau 5 zijn. Volledig zelfrijdend dus.
Vier elektromotoren
We kennen de trucjes inmiddels. Audi geeft de Aicon geen normale verlichting mee, maar ‘schermen’ aan de voor- en achterkant, waarmee de auto met andere weggebruikers kan communiceren. En ja, het apparaat is volledig elektrisch. De Aicon heeft vier elektromotoren die gezamenlijk 354 pk en 550 Nm produceren. Zijn actieradius moet ergens tussen de 700 en 800 kilometer liggen, maar of dat werkelijk zo is, zullen we nooit uitvinden. Deze concept is bestemd voor de beursvloer, niet voor op de openbare weg.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-15.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-13.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-14.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-16.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-10.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-93.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-15.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-13.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-14.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-16.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-10.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Faudi-aicon-concept-grey-2017-93.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom deze klassieke lelijkerd bijna 350.000 euro kost
-
De Ford Capri komt terug! Maar niet zoals jij zou willen…
-
Volkswagen-diesel gehad? Dit is hoeveel compensatie je moet krijgen
-
Hoe Ford 3 miljard dollar verliest op de populairste auto van Amerika
-
Je elektrische auto draadloos opladen kan sneller dan je denkt
-
Gaat Genesis Tesla in Europa verslaan met een nieuwe elektrische auto?
-
Eigenaren elektrische auto niet meer bang voor lege accu
-
Volkswagen neemt afscheid van legendarisch model
-
Dit is hoe sommige flitspalen kunnen zien of je gedronken hebt
-
Duik in de prijslijst: BYD Han, einde van de Tesla Model 3?
-
Max Verstappen verkoopt occasion: wil jij deze extreme Porsche?
-
Had of heb jij een ‘sjoemeldiesel’, dan heb je recht op een schadevergoeding