Aston Martin boekt recordomzet in eerste zes maanden
De boekhouder van Aston Martin voelt zich voor het eerst in jaren niet ‘shaken’ en ‘stirred’. Het gaat namelijk de goede kant op met de zo geplaagde Britse autobouwer. In het eerste halfjaar van 2017 boekte Aston een recordomzet.
In de afgelopen zes jaar heeft Aston Martin alleen maar verlies geleden. Een verouderd modellengamma speelde de fabrikant parten, dus de nieuwe DB11 moest redding brengen. En dat lijkt de opvolger van de DB9 gedaan te hebben. Aston Martin haalde in de eerste zes maanden van 2017 een winst van 21,1 miljoen pond (22,8 miljoen euro) op een omzet van 410,4 miljoen pond (443,6 miljoen euro). In dezelfde periode vorig jaar werd er nog een verlies van 82,3 miljoen pond (88,9 miljoen euro) gedraaid op een omzet van 211,8 miljoen pond (228,9 miljoen euro).
DB11 en special editions
Volgens Aston Martin-baas Andy Palmer zijn de goede cijfers vooral te danken aan de populariteit van de DB11 en special editions zoals de Vanquish Zagato. Het aantal verkochte auto’s steeg in de eerste helft van 2017 met 67 procent naar 2439 exemplaren, vooral door meer orders uit het Verenigd Koninkrijk, Europa, Noord-Amerika en China. De gemiddelde verkoopprijs van een Aston Martin steeg met 25 procent naar 149.000 pond (161.000 euro).
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste