Volvo S60 en V60 Polestar krijgen kleine update
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-14.jpg)
In de categorie ‘oh ja, die zijn er ook nog’: de Volvo S60 en V60 Polestar. Voor het nieuwe modeljaar zijn ze opgewaardeerd met wat aerodynamische aanpassingen.
Van de vernieuwde S60 en V60 Polestar worden volgens Volvo niet meer dan 1500 stuks gebouwd. Allemaal zijn ze voorzien van een productienummer op de instaplijsten. Ze hebben een nieuw exterieurpakket met een nieuwe frontsplitter, andere zijskirts en een iets grotere achterspoiler, allemaal uit koolstofvezel opgetrokken. Alle aanpassingen zouden goed zijn voor 30 procent meer neerwaartse druk. Nieuw zijn ook de lichtmetalen wielen, de buitenspiegels met koolstofvezel behuizing en de carrosseriekleur Bursting Blue Metallic.
Turbocharger en compressor
De Volvo S60 en V60 Polestar worden aangedreven door een 2,0 liter viercilinder met turbocharger en compressor. Het vermogen en koppel liggen op 367 pk en 470 Nm. De S60 Polestar ‘doet’ 0 naar 100 km/h in 4,7 seconden, wat 0,1 seconde sneller is dan de V60. Hun topsnelheden zijn gelijk. Die zijn elektronisch afgeregeld op 250 km/h. De eerdere Volvo S60 en V60 Polestar-modellen (2014 – 2016) haalden 350 pk en 500 Nm uit een 3,0 liter atmosferische zes-in-lijn.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-05.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-02.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-09.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-06.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-01.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-13.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-08.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-05.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-02.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-09.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-06.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-01.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-13.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FVolvo-S60-V60-Polestar-carbon-2018-08.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
De Alpine A390-crossover rijdt écht net als een A110-sportwagen
-
Dit eist Peugeot van Europa voor een succesvolle EV-transitie
-
Peugeot opent aanval op Renault 5 en Alpine: ‘Minstens zo goed’
-
Lynk & Co 08 brengt als PHEV vooral slechtste van twee werelden
-
Zwarte zaterdagen: deze datums en Europese wegen moet je mijden in de zomer
-
Negatieve stroomprijs: dit kun je verdienen met opladen elektrische auto
-
Nederlanders laten de auto vaker staan voor een vliegvakantie
-
Gaat het vervelende start-stopsysteem verdwijnen uit auto’s?
-
Duik in de prijslijst: dit kost de vernieuwde Renault Austral
-
Opladen elektrische auto met kabel over stoep vaak verboden: check jouw gemeente
-
Dit kost de nieuwe Toyota Urban Cruiser in Nederland
-
Goedkoop rijden met camper voorzien van Japanse techniek