Volvo S60 en V60 Polestar krijgen kleine update
In de categorie ‘oh ja, die zijn er ook nog’: de Volvo S60 en V60 Polestar. Voor het nieuwe modeljaar zijn ze opgewaardeerd met wat aerodynamische aanpassingen.
Van de vernieuwde S60 en V60 Polestar worden volgens Volvo niet meer dan 1500 stuks gebouwd. Allemaal zijn ze voorzien van een productienummer op de instaplijsten. Ze hebben een nieuw exterieurpakket met een nieuwe frontsplitter, andere zijskirts en een iets grotere achterspoiler, allemaal uit koolstofvezel opgetrokken. Alle aanpassingen zouden goed zijn voor 30 procent meer neerwaartse druk. Nieuw zijn ook de lichtmetalen wielen, de buitenspiegels met koolstofvezel behuizing en de carrosseriekleur Bursting Blue Metallic.
Turbocharger en compressor
De Volvo S60 en V60 Polestar worden aangedreven door een 2,0 liter viercilinder met turbocharger en compressor. Het vermogen en koppel liggen op 367 pk en 470 Nm. De S60 Polestar ‘doet’ 0 naar 100 km/h in 4,7 seconden, wat 0,1 seconde sneller is dan de V60. Hun topsnelheden zijn gelijk. Die zijn elektronisch afgeregeld op 250 km/h. De eerdere Volvo S60 en V60 Polestar-modellen (2014 – 2016) haalden 350 pk en 500 Nm uit een 3,0 liter atmosferische zes-in-lijn.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard