Aiways heeft ook partner voor aftersales en onderhoud gevonden
Toekomstige klanten van Aiways kunnen in de toekomst voor aftersales en onderhoud terecht bij Profile. Dat laat Aiways Distributie Nederland, de Nederlandse importeur van de Chinese fabrikant, vandaag weten.
We weten pas sinds kort dat het Chinese Aiways écht naar Nederland komt. Atlhans, komt, het is er al. De afgelopen periode werd Aiways Distrubitie Nederland in leven geroepen, de organisatie die de rol van importeur van het kersverse Chinese merk op zich neemt. Die partij heeft al een flink aantal auto’s naar ons land gehaald, die inmiddels ook klaarstaan voor de consument. Het was echter nog even de vraag welke partner de aftersales en het onderhoud ging uitvoeren. Het sprak toen al over ‘een gevestigde naam’. Die blijkt inderdaad gevonden.
Specialist
Profile, de bekende organisatie met zo’n 150 franchiseverstigingen in ons land, neemt die taken op zich. Dat wordt dus de specialist voor auto’s van Aiways, die het volledige onderhoud en alle reparaties van de auto’s kan gaan uitvoeren. Klanten die een U5 hebben aangeschaft, kunnen vanaf 1 januari 2021 terecht bij een van de vestigingen.
Overigens gaat het hier nog om een pilotperiode. Profiel en Aiways kijken de samenwerking eerst vier maanden aan, voordat er een meerjarige samenwerking wordt opgezet. Henk Kassens, directeur van Aiways Distrubitie Nederland, laat weten blij te zijn met de partner. “Profile staat bekend om de landelijke dekking. Dat is voor ons van groot belang, omdat Aiways niet inzet op een groot dealernetwerk, maar op directe service.” Kassens geeft aan dat het nodige onderhoud voor de U5 gering is: na 100.000 kilometer hoeft pas de eerste inspectiebeurt plaats te vinden. Als vanzelfsprekend wordt het personeel van Profile door Aiways getraind om met de elektrische U5 om te kunnen gaan.
Lange stilte
Daarmee lijkt Aiways helemaal klaar voor de start in Nederland. Dat ging vrij snel, omdat zoals gezegd vorige maand pas bekend werd dat het merk definitief naar ons land zou komen. De auto zagen we echter begin dit jaar al in productievorm. Henk Kassen, algemeen directeur van Aiways Distributie Nederland, legt uit waarom het lang stil was rondom Aiways en de U5. “We hebben het bewust eventjes stilgehouden, omdat we achter de schermen eerst alle zaken op orde wilden hebben voordat we de orderboeken zouden openen.” Inmiddels staan er zo’n 130 auto’s in Nederland klaar voor consumenten, die dus nog voor het einde van het jaar op kenteken kunnen worden gezet. Kort voor de jaarwisseling verwacht Aiways Distributie Nederland nog eens 100 exemplaren te ontvangen.
Wil je meer weten over de volledig elektrische Aiways U5? Via dit artikel lees je alles over de ‘showroom-versie’ die je dit jaar nog kunt rijden.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard