Sjoerd van Bilsen
Sjoerd van Bilsen Nieuws 7 nov 2016
Leestijd: 1 minuut

Actiemodelletje Alfa 4C voor Duitsland

Hoe exclusief wil je het hebben? Met een jaarproductie van maximaal 1000 stuks per jaar voor de Europese markt zou je de Alfa 4C al een tamelijk exclusief model kunnen noemen. Maar dat is voor de Duitse importeur blijkbaar nog niet exclusief genoeg. Het bedrijf komt met de 4C Coupé Rosso Forte.

Slechts twintig exemplaren zullen er in Italië van de Rosso Forte worden gebouwd. Allemaal op basis van de coupévariant. Behalve de strikt gelimiteerde oplage, is de uitvoering niet bijster bijzonder te noemen.

Italiaanse vlag

De tweezits sportcoupé krijgt van de Duitse importeur een luchtinlaat in de linkerflank, koolstofvezel buitenspiegelkappen met een afdruk van de Italiaanse vlag, een achterspoiler van koolstofvezel, sportonderstel en een titanium uitlaatsysteem van Akrapovfc. Allemaal zaken die je op de gebruikelijke accessoirelijst ook kan aanvinken.

161103_AR_4C_RossoForte_02Classico

Alfa Romeo Duitsland zet de sportcoupé bovendien op grotere lichtmetalen wielen in zogeheten Classico-design in de maat 18 inch vóór en 19 inch achter. Binnenin zit de koper een kuipstoel en kijkt hij uit over een met leder afgewerkt dashboard, ondertussen luisterend naar een HiFi-systeem van Alpine of de 240 pk sterke 1.7-viercilinder turbomotor.

maximaal 1.000 stuks van de 4C in Europa verkopen. Dat verkoopvolume is gebaseerd op het soort typegoedkeuring dat Alfa Romeo voor de sportwagen heeft gekozen. Door de lage volumes hoeft de auto niet aan dezelfde eisen te voldoen als bijvoorbeeld een Giulia. De Europese baas van Alfa Romeo, Fabrizio Curci, beweert dat de 4C ondanks de geringe verkoopvolumes winstgevend is en een belangrijk model vanwege zijn invloed op het imago van het Italiaanse merk.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.