Actiemodelletje Alfa 4C voor Duitsland
Hoe exclusief wil je het hebben? Met een jaarproductie van maximaal 1000 stuks per jaar voor de Europese markt zou je de Alfa 4C al een tamelijk exclusief model kunnen noemen. Maar dat is voor de Duitse importeur blijkbaar nog niet exclusief genoeg. Het bedrijf komt met de 4C Coupé Rosso Forte.
Slechts twintig exemplaren zullen er in Italië van de Rosso Forte worden gebouwd. Allemaal op basis van de coupévariant. Behalve de strikt gelimiteerde oplage, is de uitvoering niet bijster bijzonder te noemen.
Italiaanse vlag
De tweezits sportcoupé krijgt van de Duitse importeur een luchtinlaat in de linkerflank, koolstofvezel buitenspiegelkappen met een afdruk van de Italiaanse vlag, een achterspoiler van koolstofvezel, sportonderstel en een titanium uitlaatsysteem van Akrapovfc. Allemaal zaken die je op de gebruikelijke accessoirelijst ook kan aanvinken.
Classico
Alfa Romeo Duitsland zet de sportcoupé bovendien op grotere lichtmetalen wielen in zogeheten Classico-design in de maat 18 inch vóór en 19 inch achter. Binnenin zit de koper een kuipstoel en kijkt hij uit over een met leder afgewerkt dashboard, ondertussen luisterend naar een HiFi-systeem van Alpine of de 240 pk sterke 1.7-viercilinder turbomotor.
maximaal 1.000 stuks van de 4C in Europa verkopen. Dat verkoopvolume is gebaseerd op het soort typegoedkeuring dat Alfa Romeo voor de sportwagen heeft gekozen. Door de lage volumes hoeft de auto niet aan dezelfde eisen te voldoen als bijvoorbeeld een Giulia. De Europese baas van Alfa Romeo, Fabrizio Curci, beweert dat de 4C ondanks de geringe verkoopvolumes winstgevend is en een belangrijk model vanwege zijn invloed op het imago van het Italiaanse merk.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard