Achtergordel Seat Arona, Ibiza en VW Polo kan loskomen
Er is een probleem met de achterste veiligheidsgordels van de nieuwe Seat Arona, Seat Ibiza en Volkswagen Polo. De meest linkse kan losschieten uit zijn gesp als er op hogere snelheid een bocht wordt gemaakt, zo ondervond het Finse autoblad Tekniikan Maailma.
Journalisten van het tijdschrift deden een uitwijkproef met de Seat Arona en ondervonden dat de linker veiligheidsgordel achter telkens uit zijn gesp klikte als er drie mensen achterin zaten. Het probleem lijkt hem te zitten in de plaatsing van de middelste gesp. Die zit vlak naast de linkergesp, maar is iets hoger gemonteerd. Tijdens een snelle bocht zorgt de beweging van de achterpassagiers ervoor dat de middelste gesp het knopje van de linkergesp indrukt, waardoor de riem van de linkerpassagier loskomt.
Tekniikan Maailma heeft meerdere exemplaren van de Seat Arona, Seat Ibiza en Volkswagen Polo getest. Allemaal hebben ze hetzelfde probleem. Seat heeft ze in eigen tests weten te reproduceren en geeft toe dat er een designfout lijkt te zijn gemaakt. Volgens de autofabrikant wordt er inmiddels aan een oplossing gewerkt. Ook Volkswagen heeft aangegeven het euvel te onderzoeken.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi’s voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland