25 centimeter en 43 kilometer meer in de Volkswagen ID.Buzz XXXL
De nieuwe Volkswagen ID.Buzz krijgt er niet alleen behoorlijk wat lengte bij, ook is de actieradius flink gegroeid. Autovisie vertelt je in bovenstaande video alles over de XXXL-variant van de elektrische Volkswagen-bus.
De bus is zowel qua lengte als qua wielbasis 25 centimeter gegroeid, waarmee de extra lange Volkswagen ID.Buzz er nu optioneel als zevenzitter is. Ondanks zijn forse postuur is de luchtweerstand nagenoeg hetzelfde gebleven. De EV heeft een luchtweerstandcoëfficiënt van 0,29, vergelijkbaar met een Volvo EX90. Niet gek voor een flinke bus. Een windtunnellieveling zoals deze auto haalt een luchtweerstandcoëfficiënt van 0,21.
Actieradius van de nieuwe Volkswagen ID.Buzz
De luchtweerstand is bij EV’s uiteraard van groot belang omdat het invloed heeft op de actieradius. Dankzij een groter accupakket is de range van de ID.Buzz erop vooruit gegaan. Naast de 77 kWh-accu is dankzij de verlengde wielbasis nu ook plek voor een 86 kWh-batterij in de nieuwe Volkswagen ID.Buzz. De range wordt daarmee voorlopig geschat op 460 kilometer. Dat zijn er 43 meer dan de standaard ID.Buzz met 77 kWh-accupakket. Daarnaast is de bus nu ook als 286 pk-variant leverbaar. In dit uitgebreide verhaal lees je meer over deze nieuwe Volkswagen ID.Buzz
Lees ook:
Ook interessant
-
AliExpress-versie van de Tesla Cybertruck ziet er zo uit
-
Kia EV5 voor Nederland en foute busjes | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 2
-
Deze auto is een echte Transformer en kan van jou zijn
-
Zien! Corvette wordt voor het eerst in 45 jaar gewassen
-
Nieuwe kentekens: deze combinatie kan je verwachten
-
3 heerlijke oer-Hollandse cabrio’s voor Koningsdag
-
Nieuwe Lamborghini Urus SE is even vergeten dat Porsche bestaat
-
Dit kan je aankomende zondag verwachten op Viva Italia
-
Schaamteloze Land Rover Defender-kloon voor spotprijs te koop
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model