Deze occasion wil je: NSU Prinz 4L,”geen geld voor een Porsche, koop een Prinz”
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2F29341138-1.jpg)
Autovisie is altijd op zoek naar occasions voor de liefhebber en spit daarom de lijsten van verkoopsite Gaspedaal.nl door. Ditmaal vonden we een NSU Prinz 4.
Autovisie reed in 1962 de eerste test met de NSU Prinz 4, die je toen al kocht voor 5380 gulden. De Prinz was destijds populair met al meer dan 100.000 verkochte exemplaren. “Het Prinzje appelleert – en niet ten onrechte – aan de sportieve gevoelens van ieder rechtgeaard enthousiast, die er wel eens in gereden heeft.”
NSU Prinz 4L
“De ruimte in de nieuwe carrosserie is heel wat groter geworden, terwijl door de praktische doosvorm ook de bagageruimte is toegenomen. Het uitzicht rondom is uitstekend, en de wagen maakt een uitgesproken solide indruk, zowel van buiten als binnenin.”
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2F29341138-2.jpeg)
“De uitrusting is compleet, een goede kachel en ventilatie ontbreken niet, alle bedieningsorganen liggen prettig voor de hand. Het niet-automatisch terugspringende richtingwijzerschakelarmpje vinden wij echter een schoonheidsfout.”
Een elektrische klok als optie!
“Het door ons geteste model was de luxe versie – naar het zich laat aanzien, zal deze vrijwel uitsluitend in Nederland worden verkocht.”
“Ruitensproeiers, en wel heel goede, zijn hierin standaard, evenals een benzinevoorraadmeter, een elektrische klok en parkeerlampjes – zaken die men, met nog een paar andere in het standaardmodel zal moeten ontberen.”
Geen hele vlotte occasion
“De 600 cc-motor met bovenliggende nokkenas levert zijn maximale vermogen bij het hoge toerental van 5500 omwentelingen per minuut, terwijl lager in het toerenbereik – zo omstreeks 2500 à 3000 toeren, niet veel paarden meer tot werken bereid zijn, zodat in deze wagen het hanteren van het versnellingshandel niet gemeden kan worden.”
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2F29341138-36.jpeg)
“Dat hoeft ook geenszins, want het vloerpookje schakelt verrukkelijk, en alle vier de versnellingen zijn goed gesynchroniseerd.”
Deze occasion wil je: NSU Ro 80, Auto van het Jaar met wankelmotor
“Wij geloven dat deze auto zijn weg wel zal vinden – een allemanswagen zal het weliswaar niet worden, omdat een stuk mechaniek van beperkte omvang maar uitgesproken goede kwaliteiten onvermijdelijk een prijs oplevert, die niet door iederéén als gemotiveerd kan worden gezien. Voor de ware liefhebber echter mogen we nog eens de woorden van Paul Frère herhalen: “Als u geen geld genoeg hebt voor een Porsche, koop dan een Prinz.”
De NSU Prinz 4L als occasion
Een NSU Prinz als occasion is vandaag de dag nog steeds veel goedkoper dan een Porsche. Autovisie vindt een NSU Prinz 4L uit 1970 met 14.445 kilometer op de teller. De vraagprijs is 6.900 euro.
Deze occasion wil je: Toyota FunCruiser, betaalbare terreinwagen met alledaagse rij-eigenschappen
Lees ook:
Ook interessant
-
Occasions: 3 vijfdeurs gezinsauto’s die beter zijn dan een Polo voor 15.000 euro
-
Je raadt nooit hoe extreem veel duurder occasions van Audi zijn geworden
-
Deze occasion wil je: Mega Tjaffer, “functioneel met eigen gezicht”
-
Nederlandse overheid verkoopt Bentley Bentayga diesel V8
-
Occasions: 3 vijfdeurs gezinsauto’s voor maximaal 2500 euro
-
Deze occasion wil je: Maserati 430, ‘beschaafde krachtpatser’
-
4 van de meest onzuinige occasions die in Nederland te koop staan
-
Dit is de goedkoopste Aston Martin occasion die je kan kopen
-
Deze occasion wil je: BMW M3 Coupé (E36), ‘de beste allrounder’
-
Elektrische auto minder populair onder kopers van occasions
-
Deze occasion wil je: Aston Martin Rapide, ‘een superster’
-
Occasions: 3 compacte MPV’s voor 10.000 euro