Eindelijk goed nieuws rondom de Mercedes-AMG One
![Mercedes-AMG One](https://img.autovisie.nl/images/MspJ7QmFrVELsem3i6d8wAzrG80=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F18c0814_05.jpg)
Het is zover: de Mercedes-AMG One is eindelijk klaar voor productie. De hybride hypercar rolt begin volgend jaar voor het eerst van de band.
Mercedes-AMG stelde ‘m al in 2017 voor, maar het lukte maar niet om ‘m productieklaar te krijgen. De One, voorzien van techniek die afkomstig is uit de Formule 1, bleek lastig om klaar te maken voor productie. Nadat-ie de laatste tijd constant werd uitgesteld, is het moment nu daar. De One gaat eindelijk in productie.
![](https://img.autovisie.nl/images/XuKezkGqL-iKo2vclX5jP8MviXE=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FMercedes-Benz-AMG_Project_ONE_Concept-2017-1600-08.jpg)
Allemaal al verkocht
Dat zou Mercedes-AMG namelijk hebben laten weten aan klanten die de auto al hebben besteld, zo meldt Autocar. Het gaat in totaal 275 exemplaren vervaardigen, die overigens allemaal al zijn verkocht. De eerste exemplaren rollen begin volgend jaar van de band.
![](https://img.autovisie.nl/images/BUhpFcBnCyBjgI_OFLeL0cXUO5s=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F08%2F20C0424_002.jpg)
Het betekent dus dat het Mercedes-AMG is gelukt om de complexe hybridetechniek, afkomstig uit de Formule 1, klaar te maken voor gebruik op de openbare weg. Dat niet alleen, de One moet ook een auto zijn die dagelijks kan worden gebruikt. Met name dat laatste was het probleem voor de hybride hypercar, want het bleek lastig om de F1-techniek uit de auto van Hamilton in een straatauto te verwerken. Het opstarten van een F1-auto is namelijk een complexe procedure, maar dat is onacceptabel in het geval van een straatauto. Bovendien moet de hybride-aandrijflijn voldoen aan alle emissie-eisen die aan straatauto’s worden gesteld. Ook dat was een flinke uitdaging, net als het feit dat de V6 in de F1-auto stationair zo’n 5000 toeren draait.
![Mercedes-AMG Project One](https://img.autovisie.nl/images/4jui6QQ-TOhii4wvWt0OCFSm05c=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F08%2F20C0424_004.jpg)
Meer dan 1000 pk
Al die problemen lijken dus opgelost. En dus kunnen we begin 2022 de volgende hybride hypercar verwachten. Het wordt zo dus een directe concurrent van bijvoorbeeld de Ferrari SF90, die er met de hulp van elektromotoren ook 1000 pk uitperst. De One is goed voor ruim 1000 pk. Hij zou in staat zijn om in minder dan zes tellen 200 km/h aan te tikken. Heel veel meer cijfers hebben we nog niet, al zou de elektrische actieradius zo’n 25 kilometer bedragen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Sterk spul, hè? Zo’n Fisherman’s Friend Ferrari F40
-
Deze wegenbelastingvrije klassieker koop je nu voor een prikkie
-
Manhart maakt M8 die BMW nooit wilde maken, al missen we iets
-
Texaanse baron liet zijn Ferrari Testarossa ‘openknippen’ in België
-
308 GTB Quattrovalvole vs. 328 GTB: de beste Ferrari
-
Waarom je na 2028 geen 40 jaar oude oldtimer moet kopen
-
Deze eerste generatie Ford Mustang koop je voor minder dan 15.000 euro
-
Te koop! Deze Alpina B12 is voor mannen met snor en gouden ketting
-
Dit voertuig heeft drie keer zoveel cilinders als een Bugatti Chiron!
-
Zonder deze Porsche 959 had de Nissan Skyline GT-R niet bestaan
-
Deze Mercedes SL is onderhuids een Pagani Zonda
-
Fan van The Crown? Dan móét je deze Jaguar XJ-CS kopen!