Autovisie
Autovisie Nieuws 20 jun 2023
Leestijd: 2 minuten

Wordt de nieuwe Honda ZR-V eindelijk een Europees succes?

Europa is niet de plek waar Honda’s geld binnenstroomt. Daarvoor moet je kijken in de richting van de Verenigde Staten en thuisland Japan. Toch onthulde Honda kortgeleden drie nieuwe modellen: de zesde generatie CR-V, de eerste elektrische SUV van Honda en een gloednieuw model genaamd de Honda ZR-V. Die laatste nemen wij in deze video onder de loep.

Die ZR-V heeft namelijk de ingrediënten om een succes te worden in ons land. Een SUV in het C-segment, daar zijn wij Nederlanders toch dol op? Wel is-ie een tik langer dan de bestsellers in dit segment: de Hyundai Tucson en de Nissan Qashqai.

Minder solide indruk dan de Civic

In grote lijnen is deze Honda ZR-V een verhoogde Civic. An sich niet verkeerd, want hoewel de Civic geen doorslaand succes is in Nederland, is het een goede auto die dat wel verdient. Toch is daar een kanttekening bij te maken. Want waar die Civic uit een Japanse fabriek rolt, wordt deze nieuwe ZR-V in China gemaakt en dat is merkbaar. Die Civic wekt qua interieurafwerking een iets meer solide indruk. Gelukkig maakt de ZR-V dat goed door zijn zeer gebruiksvriendelijke indeling van alle knoppen in het interieur.

Offroad in de Ford Bronco met 335 pk sterke twinturbo V6

De nieuwe Honda ZR-V mag dan wel in drie uitvoeringen verkrijgbaar zijn, maar onder de motorkap zijn deze versies identiek. Daar ligt de natuurlijk ademende 2,0-liter viercilinder die je ook in de Honda Civic terugvindt. Ook in deze C-segment SUV is het blok gekoppeld aan twee elektromotoren. Daarbij ondersteunt één motor in de aandrijving van de auto en de andere dient als hulp voor de elektrische systemen aan boord. De aandrijving is goed voor een schappelijke 184 pk en 315 Nm, waarmee de Japanner in 7,8 seconden van 0 naar 100 km/h sprint.

Eindelijk Europees succes?

Het is een prettige aandrijflijn waarbij de verschillende (elektro)motoren goed op elkaar zijn afgestemd. Toch kent de Honda ZR-V ook enkele minpunten. Welke dat zijn en of die een succes op Europese grond in de weg staan, zie je in de nieuwste Autovisie-video.

Prijs van de Honda ZR-V

Inmiddels zijn ook de Nederlandse prijzen van de Honda ZR-V bekend. Wil je er een op je oprit? Dan ben je minimaal 48.375 euro kwijt. In dat geval heb je de Elegance-uitvoering. Voor de Sport-versie betaal je minimaal 50.555 euro en aan de Advance-uitvoering ben je op z’n minst 53.250 euro kwijt.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.