Meer vermogen en een betere actieradius voor Volvo’s 90- en 60-modellen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F09%2F279258_XC60_Model_Year_2022.jpg)
Volvo introduceert een nieuwe aandrijflijn voor haar 90- en 60-modellen. Naast meer vermogen wordt het elektrische rijbereik groter.
De Recharge plug-in hybrides: S60, V60, XC60, S90, V90 en XC90 worden allemaal voorzien van een 18,8 kWh accupakket. Voorheen was dit 11,6 kWh. Hiermee groeit de elektrische actieradius met 15 tot 40 kilometer, afhankelijk van het model.
Meer elektrische kilometers, minder wegenbelasting
Met de nieuwe hybride-Volvo’s kan je tussen de 70 tot 90 kilometer elektrisch rijden, ook afhankelijk van het model. De Zweeds-Chinese fabrikant schat in dat met deze aandrijflijn de CO2-uitstoot in de WLTP-rijcyclus met ongeveer 50 procent teruggedrongen wordt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F09%2F285842_Long_range_batterij_60-_en_90-serie.jpg)
Naast het accupakket wordt ook de T8-benzinemotor verbeterd. Doordat deze 2,0-liter viercilinder nu efficiënter is en minder CO2 uitstoot, komen de XC60 en XC90 in aanmerking voor halvering van de wegenbelasting.
Daarbij wordt de hybride-aandrijflijn in de T6- en T8-versies krachtiger. Een sterkere elektromotor zorgt in de T6 voor 10 pk extra. Hierdoor heb je een systeemvermogen van 350 pk tot je beschikking. De T8-varianten krijgen door de verbeterde benzine- en elektromotor 65 pk meer. Het totaalvermogen komt uit op 455 pk.
Volvo voert amper een prijsstijging door
Meer vermogen, betere actieradius en in sommige gevallen (tijdelijk) minder wegenbelasting. Ondanks de verbeteringen hoef je geen rekening te houden met een (flinke) prijsstijging. Alle 90-modellen behouden hun huidige prijs. Enkel de Volvo S60 en V60 worden 200 euro duurder.
Volvo S60 | Recharge T6 AWD | Inscription | 257kW / 350pk | € 52.195 |
Recharge T8 AWD | Inscription | 335kW / 455pk | € 55.195 | |
Polestar Engineered | 335kW / 455pk | € 64.195 | ||
Volvo V60 | Recharge T6 AWD | Inscription Expression | 257kW / 350pk | € 51.195 |
Recharge T8 AWD | Inscription | 335kW / 455pk | € 57.195 | |
Polestar Engineered | 335kW / 455pk | € 66.195 | ||
Volvo XC60 | Recharge T6 AWD | Inscription Expression | 257kW / 350pk | € 62.995 |
Recharge T8 AWD | Inscription | 335kW / 455pk | € 70.495 | |
Polestar Engineered | 335kW / 455pk | € 79.495 | ||
Volvo S90 | Recharge T8 AWD | Inscription | 335kW / 455pk | € 67.995 |
Volvo V90 | Recharge T6 AWD | Inscription Expression | 257kW / 350pk | € 64.995 |
Recharge T8 AWD | Inscription | 335kW / 455pk | € 70.995 | |
Volvo XC90 | Recharge T8 AWD | Inscription (7 zitplaatsen) | 335kW / 455pk | € 83.995 |
Lees ook:
Ook interessant
-
Gijs rijdt met zijn Volvo 240 gratis op plastic afval
-
Waarom de Volvo EX30 vast jouw volgende elektrische auto wordt
-
Covermodel: Volvo 360 Sedan, slaat een brug naar grote Volvo’s
-
Gelekt: de Volvo EM90! Dit is de grootste EV van het merk
-
Dit kost de duurste versie van het goedkoopste model van Volvo
-
Je bent al te laat, als je een Volvo met dieselmotor wil kopen
-
Deze nieuwe, elektrische Volvo EM90 is een rijdend Ikea-filiaal
-
Avontuurlijk op vakantie? Wij hebben de ideale camper gevonden
-
Occasions: 3 serieuze sedans voor maximaal 10.000 euro
-
Waarom je een half jaar langer op jouw Volvo EX90 moet wachten
-
Deze occasion wil je: Volvo 780 Turbo, een heerlijke youngtimer!
-
Wordt deze Volvo EX30 de bestverkochte auto van 2024?