Onder de hamer: VW Microbus ‘Shorty’
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Front_3-4_Web.jpg)
Een originele Volkswagen Transporter T1 is inmiddels zo goed als onbetaalbaar. Dus waarom een hele kopen als een halve ook kan. Want zeg nou zelf, deze Volkswagen Microbus ‘Shorty’ is toch onweerstaanbaar?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Side_Profile_Web.jpg)
De Volkswagen gaat morgen bij Barrett-Jackson in Las Vegas onder de hamer, maar desondanks laat het veilinghuis niet heel veel los over de korte Microbus. We weten alleen dat hij in 1966 is gebouwd en precies twintig jaar later zijn grote transformatie onderging.
Bovendien is bekend dat ‘Shorty’ in 2014 werd gekocht door Richard Rawlings van Gas Monkey Garage – bekend van de televisieserie Fast N’ Loud – en daarna volledig werd gerestaureerd. Het busje kreeg een 2,0 liter viercilinder benzinemotor aangemeten en een nieuwe handgeschakelde vierbak. En ja, hij rijdt gewoon.
LEES OOK: PEUGEOT PAKT UIT MET FOODTRUCK, VW BRENGT CAMPER TERUG
Wat de T1 moet opbrengen, is niet bekend. Gewone Transporters van de eerste generatie gaan op veilingen al regelmatig richting de 100.000 euro en er zelfs overheen. Eind 2014 werd zelfs een exemplaar op 190.000 euro afgehamerd.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Rear_3-4_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Misc_59fd72f7-39e1-4259-a232-3705b0688cae_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Front_3-4_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Rear_3-4_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Misc_59fd72f7-39e1-4259-a232-3705b0688cae_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Front_3-4_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Engine_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Interior_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Engine_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Interior_Web.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Gaafste Mercedes G-klasse ooit heeft de stomste naam
-
Merijn kocht een Japanse Ferrari en die schiet vlammen
-
Zeekr onthult ‘Chinese Rolls-Royce Cullinan’ en het is geen EV
-
Nissan diep in de nestjes! Verlies negen keer zo groot als verwacht
-
Wegenbelasting op basis van oppervlak, niet gewicht, moet EV’s helpen
-
Chinese Maybach verkocht voor gigabedrag op autoshow
-
Nee, de nieuwe Ferrari draagt niet de naam Elettrica
-
CBS: plug-in hybrides stoten meer fijnstof uit dan diesels
-
Lynk & Co 900-ontwerper: ‘ook ik zie de gelijkenissen met Range Rover’
-
Hyundai gelooft nog steeds in waterstof: dit is de Nexo
-
Mercedes vindt het stuurwiel opnieuw uit, zodat jij een filmpje kan kijken
-
Duik in de prijslijst: dit kost de DS N°8 in Nederland