Onder de hamer: VW Microbus ‘Shorty’
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Front_3-4_Web.jpg)
Een originele Volkswagen Transporter T1 is inmiddels zo goed als onbetaalbaar. Dus waarom een hele kopen als een halve ook kan. Want zeg nou zelf, deze Volkswagen Microbus ‘Shorty’ is toch onweerstaanbaar?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Side_Profile_Web.jpg)
De Volkswagen gaat morgen bij Barrett-Jackson in Las Vegas onder de hamer, maar desondanks laat het veilinghuis niet heel veel los over de korte Microbus. We weten alleen dat hij in 1966 is gebouwd en precies twintig jaar later zijn grote transformatie onderging.
“Gewone Transporters gaan al regelmatig richting de 100.000 euro”
Bovendien is bekend dat ‘Shorty’ in 2014 werd gekocht door Richard Rawlings van Gas Monkey Garage – bekend van de televisieserie Fast N’ Loud – en daarna volledig werd gerestaureerd. Het busje kreeg een 2,0 liter viercilinder benzinemotor aangemeten en een nieuwe handgeschakelde vierbak. En ja, hij rijdt gewoon.
LEES OOK: PEUGEOT PAKT UIT MET FOODTRUCK, VW BRENGT CAMPER TERUG
Wat de T1 moet opbrengen, is niet bekend. Gewone Transporters van de eerste generatie gaan op veilingen al regelmatig richting de 100.000 euro en er zelfs overheen. Eind 2014 werd zelfs een exemplaar op 190.000 euro afgehamerd.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Rear_3-4_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Misc_59fd72f7-39e1-4259-a232-3705b0688cae_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Front_3-4_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Rear_3-4_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Misc_59fd72f7-39e1-4259-a232-3705b0688cae_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Front_3-4_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Engine_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Interior_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Engine_Web.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F197245_Interior_Web.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Covermodel: Triumph Dolomite – Achterwaartse vooruitgang
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Mercedes EQE
-
Ruzie met de buren? Dan is deze Hummer de ideale auto voor jou
-
Verkoopcijfers 2023 – Dit merk verkocht in Nederland 13.000 procent meer auto’s
-
Met deze auto wordt Alpine weer belangrijk op het circuit
-
Waarom je toekomstige Hyundai’s niet naast Joel Beukers moet neerzetten
-
Deze Fiat Panda is voor als je geen Mercedes-AMG G 63 6×6 kan betalen
-
Reorganisatie bij Volkswagen! Omdat het dak nog steeds in brand staat
-
Batterijwissels de toekomst? Nio sluit deal met Volvo-fabrikant
-
Zonnestormen op komst: waarom je dan (g)een elektrische auto wil
-
Geen verrassing! Tesla Cybertruck is 21.000 dollar duurder dan beloofd
-
Ook tweedehands elektrische auto’s een stuk minder populair