Volkswagen ID.7: Is dit het elektrische alternatief voor de Passat?
Volkswagen brengt de nieuwe Passat niet meer als sedan. Dit betekent echter niet dat het merk deze carrosserievorm vergeet. De Volkswagen ID.7 wordt namelijk gelanceerd als sedan.
De ID.7 kan gezien worden als het elektrische alternatief voor de Passat, al is de EV een stuk langer. Met een lengte van bijna 5 meter en wielbasis van net geen 3 meter is het model fors groter dan de Passat en de concurrentie, te weten de Hyundai Ioniq 6 en Mercedes-Benz EQE.
Volkswagen ID.7
Hoewel de Volkswagen ID.7 minder gestroomlijnd is dan de concurrentie kom je op een acculading 615 of 700 kilometer ver volgens WLTP, afhankelijk van het accupakket: 77 kWh of 86 kWh nettocapaciteit.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F04%2FDB2023AU00243.jpg)
Opladen kan middels een 400 volt boordnet met maximaal 170 kW voor de instapper. De – voor nu – duurste versie laadt met maximaal 200 kW.
Nu nog altijd een achterwielaandrijver
Welke aandrijflijn je ook kiest, je krijgt vooralsnog altijd een 286 pk en 545 Nm sterke elektromotor op de achteras. In de video zie je of dit genoeg is voor de op comfort gerichte sedan of dat je beter kan wachten op een eventuele GTX-variant met vierwielaandrijving en meer vermogen.
Elektrisch alternatief voor de Volkswagen Passat?
Volkswagen bouwt vanaf juni de ID.7 in het Duitse Emden. In de herfst van 2023 verwacht de fabrikant de eerste auto’s uit te leveren. De stationwagon zal ongeveer een jaar na de sedan – die in de video te zien is – worden geïntroduceerd.
Volkswagen heeft nog geen prijs bevestigd, maar probeert in Duitsland de vanafprijs net onder de 60 mille te krijgen. In Nederland moeten we hier algauw een paar duizend euro bij optellen. Of hij met dit prijskaartje echt een elektrische Passat te noemen is, kan je je afvragen. Dat model is er immers al vanaf zo’n 47 mille.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F04%2FDB2023AU00240.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen verkoopt meer auto’s, maar winst keldert! Hoe kan dat?
-
Deze minuscule occasion is ook op de snelweg comfortabel
-
Spotgoedkoop kilometers vreten met Volkswagen diesel-occasion
-
Moderne elektrische occasion kost nog een fractie van nieuwprijs
-
Afschrijvingsknallers! Bentley Flying Spur vs. Volkswagen Phaeton
-
Waarom van de Volkswagen ID.1 geen Cupra- en Skoda-versies komen
-
Waarom de Volkswagen Tayron op ’t eerste gezicht weinig nut heeft
-
Deze ruime occasion is een beetje cliché, maar wel lekker
-
Dit is de allergoedkoopste Volkswagen: de ID.1
-
Is de elektrische Volkswagen ID. Every1 echt voor iedereen?
-
Deze 10.000 euro kostende occasion is heerlijk eigenwijs
-
Deze vier grote autoconcerns zouden klanten misleiden met EV-range