Hey… Daar is de Volkswagen Gen.E weer!
![7](https://img.autovisie.nl/images/tyxFYpOFSeC2WR4mz77PiiiXKIg=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F000007.jpg)
Goh, waar hebben we deze toch eerder gezien? In twee foto’s die Volkswagen begin juli zomaar uitstuurde. Dit is de Volkswagen Gen.E, maar wat het merk precies met het model van plan is, houdt het angstvallig voor zich.
![6](https://img.autovisie.nl/images/60xd8cdCbwkijNO29KT82GhRwqw=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F000006.jpg)
Hoewel, tegenover Autoexpress vertelde een woordvoerder dat Volkswagen deze Gen.E gebruikt om autonome laadrobots te testen. De auto werd tijdens de Future Mobility Days van Volkswagen aan het publiek getoond, maar bleef verder in de luwte.
Patentendatabank
Wij kwamen deze schetsen echter tegen in een Chinese patentendatabank. Volkswagen heeft aardig wat werk gestoken in wat blijkbaar weinig meer is dan een ‘technology demonstrator’.
Vleugeldeuren
De Gen.E is een elektrische auto die op een volle lading zo’n 400 kilometer ver moet kunnen komen. Zijn hoekige uiterlijk doet enigszins Polo- en Golf-achtig aan, al heeft hij twee ‘zwevende’ c-stijlen à la Ford GT, vleugeldeuren die tot in het dak doorlopen en camera’s als spiegels.
![1](https://img.autovisie.nl/images/O-EIN_gZYdXyASzpbrS1fAdsrdE=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F000001.jpg)
![4](https://img.autovisie.nl/images/HunJCziB4yDyTckJis-xHUlP3yk=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F000004.jpg)
![9](https://img.autovisie.nl/images/I6evU_yHrZHrfRvPxx4YcKYFaMU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F000009.jpg)
![2](https://img.autovisie.nl/images/SRBGbmb_w34h3HWV8uQGlXlFiBg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F000002.jpg)
![8](https://img.autovisie.nl/images/sl_BtXA10WdXUQ-OwnLQmVcHBJs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F000008.jpg)
![1](https://img.autovisie.nl/images/O-EIN_gZYdXyASzpbrS1fAdsrdE=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F000001.jpg)
![4](https://img.autovisie.nl/images/HunJCziB4yDyTckJis-xHUlP3yk=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F000004.jpg)
![9](https://img.autovisie.nl/images/I6evU_yHrZHrfRvPxx4YcKYFaMU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F000009.jpg)
![2](https://img.autovisie.nl/images/SRBGbmb_w34h3HWV8uQGlXlFiBg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F000002.jpg)
![8](https://img.autovisie.nl/images/sl_BtXA10WdXUQ-OwnLQmVcHBJs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F000008.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?