BMW M5 net door de 600 pk-grens heen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_916.jpg)
Vonden jullie dat ‘nepgeluid’ via de speakers van de vorige BMW M5 geen porem? Ai, dan hebben we helaas slecht nieuws. Het M Sound Control is terug op deze zesde generatie M5, die nu 602 pk heeft.
Zo op het eerste gezicht lijkt de machine een evolutie van zijn voorganger. Het uiterlijk oogt vrij bekend en onder de motorkap vinden we weer die 4,4 liter twinturbo V8. In de vorige M5 leverde dat blok 560 pk en 680 Nm, of 600 pk en 700 Nm in de 30 Jahre-editie. In vergelijking met die laatste wint de nieuwe M5 dus niet heel veel. Zijn achtcilinder schopt het tot 602 pk en 750 Nm. Goed voor een sprint naar 100 km/h in 3,4 seconden en een begrensde topsnelheid van 250 km/h (305 km/h met het M Driver’s Package).
xDrive-vierwielaandrijving
Grote veranderingen hebben zich voorgedaan op het gebied van de transmissie en de aandrijflijn. De M5 heeft niet langer een zeventraps automaat met dubbele koppeling, maar een achttraps automaat van ZF. Daarbij is de opper-BMW uitgerust met xDrive-vierwielaandrijving. Het systeem kent een 4WD-modus, een 4WD Sport-modus (laat wat meer toe) en een 2WD-modus (ideaal voor het betere driftwerk). Standaard staat de M5 op 19 inch wielen, maar 20 inch’ers zijn leverbaar, alsmede koolstofkeramische remmen die 23 kilogram lichter zijn dan de gewone schijven.
First Edition
Ondanks de toevoeging van een vierwielaandrijvingssysteem is de kersverse M5 een stuk lichter geworden. Hij legt 1855 kilogram in de schaal, wat zo’n 100 kilogram minder is dan zijn voorganger. Volgens BMW is de zesde generatie M5 al vanaf volgende maand te bestellen. Er komen 400 exemplaren van een zogenoemde First Edition op de markt. Wat die en de gewone M5 gaan kosten, is nog niet bekend. De laatste Nederlandse nieuwprijs van de vorige generatie bedroeg 147.300 euro.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_562.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_766.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_824.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_511.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_99.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_559.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_139.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_674.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_562.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_766.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_824.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_511.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_99.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_559.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_139.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_674.jpg)
BMW M5 First Edition
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_first_edition_36.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_first_edition_8.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_first_edition_97.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_first_edition_19.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_first_edition_14.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_first_edition_4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_first_edition_36.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_first_edition_8.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_first_edition_97.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_first_edition_19.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_first_edition_14.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Fbmw_m5_first_edition_4.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
AliExpress-versie van de Porsche Panamera komt naar Nederland
-
Je raadt nooit welke F1-coureur deze gepimpte Toyota Supra bezit
-
Nieuwe pick-up van Fiat is goedkoper dan Volkswagen Polo
-
Het Audi-logo kan levensgevaarlijk zijn! Niet doorslikken dus…
-
Zo verbruik je in de file zo min mogelijk benzine en bespaar je geld
-
Gelekt: productieversie van de Renault 5 E-Tech vanuit elke hoek
-
Er ligt straks een Amerikaanse muscle car onder jouw kerstboom
-
Geen enkele auto is ooit hoger geklommen dan deze Porsche!
-
Opletten! In Amsterdam mag je vanaf morgen nog maar 30 km/h
-
Joel Beukers: ‘Ik heb liever al mijn auto’s zwart’
-
Morgan maakt ons blij met een (elektrische) dooie mus
-
Waarom de allerleukste elektrische auto per direct niet meer te koop is