Volkswagen Amarok voortaan ook uit Algerije
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fvolkswagen-amarok-productie.jpg)
Volkswagen produceert de pick-up Amarok in het vervolg ook in Algerije, ten oosten van Marokko. De productiefaciliteit in Relizane vormt al de geboortegrond van onder meer de Caddy.
Caddy
De fabriek in Relizane – gelegen op ongeveer 220 kilometer afstand van Algiers – heeft al 10.000 exemplaren van de Caddy gebouwd. Die mijlpaal is bereikt in ongeveer 12 maanden tijd. In de fabriek kunnen per dag ongeveer 200 voertuigen worden gemaakt. In de fabriek vindt de assemblage plaats van Volkswagen-personenauto’s en – bedrijfswagens, maar ook Seat en Skoda bouwen er modellen voor Afrikaanse landen. Denk aan de Seat Ibiza en Skoda Octavia, maar ook de Volkswagen Polo en Skoda Fabia.
SOVAC
De fabriek moet op termijn werk bieden aan 1.800 mensen. Volkswagen werkt in de fabriek samen met partner SOVAC: in Algerije al sinds 2001 importeur van diverse merken van de Volkswagen Group. Volkswagen bouwt de Amarok ook in Hannover, maar ook in Zuid-Amerika. Ook Renault en Hyundai hebben een fabriek in Algerije.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fvolkswagen-amarok-pickup-zand.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Tesla liegt klanten voor: ‘Video zelfrijdende auto in scène gezet’
-
Tesla-topman Musk denkt dat grootste rivaal uit China zal komen
-
Dit kost de Lucid Air Grand Touring in Nederland, goedkoper dan Tesla Model S?
-
Occasions: 3 tweedehands auto’s waarmee je een caravan kan trekken voor maximaal 10.000 euro
-
ViaPlay wordt duurder: zo stream je Formule 1 goedkoper of gratis
-
Autovisie Kennisquiz: lang leve de ledlichtunits (2/2)
-
Laat de Hummer maar komen: EU wil zwaardere auto’s toestaan met rijbewijs B
-
Dit is hoe groot het accupakket van Tesla’s elektrische vrachtwagen (Semi) is
-
Dochteronderneming Nederlandse Lightyear falliet
-
Deze bijzondere Audi Activesphere heeft een laadbak
-
Peugeot wil Europa’s grootste EV-fabrikant worden, en dit is hoe
-
5 redenen om (niet) een elektrische camper te kopen