Vijf feiten over Volvo’s toekomst
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FVolvo-V60.jpg)
Volvo’s geeft gas om verkoopdoelstellingen te kunnen halen. Met deze vijf feiten praten we je bij over de toekomstplannen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FVolvo-xc90.jpg)
“Van ieder nieuw model komt een plug-in hybride, dus ook van de V40”
- Volvo brengt in vier jaar tijd in totaal veertien nieuwe modellen uit. Volvo hanteert daarbij de huidige modellenstrategie en houdt dus vast aan een 40-, 60- en 90-lijn. Dat betekent dat we kunnen rekenen op een sedan-, een wagon- en een SUV-programma. “Modelmogelijkheden buiten dat stramien zijn we aan het onderzoeken, maar zitten momenteel nog niet in de planning. Dat is nu echt geen prioriteit”, zegt marketingbaas Alain Visser.
- Alle nieuwe modellen worden wereldspelers. Dat betekent dat ze wereldwijd in de showrooms verschijnen. Als eerste volgen de nieuwe S90 en V90, opvolgers van de S80 en V70. Visser: “De S90 is een bijzonder belangrijk product voor China en in de Verenigde Staten maar minder voor de Europese markt, waar het premium sedansegment merkbaar aan het krimpen is.”
- De regel dat nieuwe modellen wereldspelers moeten zijn, betekent dat ook de volgende generatie V40 een carrière krijgt in de Verenigde Staten. Het huidige model wordt daar nog niet geleverd. Ook China kan rekenen op de komst van de V40.
- Volvo zal geen modellen ontwikkelen voor één markt. “Dat kunnen we als kleine speler niet veroorloven”, zegt Visser. Volvo zal wel producten zoveel mogelijk lokaliseren door het uitrustingsniveau of de aankleding te wijzigen. Er komen ook L-modellen met een verlengde wielbasis, maar in de ogen van Volvo zijn dat geen aparte modellen.
- Van ieder nieuw model komt een plug-in hybride, dus ook van de V40. “In de komende drie tot vier jaar brengen we twee hybrides per jaar op de markt”, stelt Visser. Volvo combineert alleen een benzinemotor met een elektromotor, omdat de wereldwijde markt vooral op benzinehybrides toegespitst is en daar speelt Volvo graag op in.
Lees ook:
Reageer op artikel:
Vijf feiten over Volvo’s toekomst
Ook interessant
-
De Kia EV9 is een van de grootste elektrische auto’s!
-
Waarom iemand een miljoen neertelt voor deze beruchte Dodge Challenger R/T
-
4 MBO-banen in de autobranche met hoog salaris en baangarantie
-
Ook deze Ferrari Monza SP1 van LEGO kun jij niet betalen
-
Voor 267.826 euro is deze simpele Lada Niva-occasion van jou
-
Autovisie Kennisquiz: Le Mans (deel 1/2)
-
Rekeningrijden kost werkende Nederlander veel geld
-
Is de elektrische Caterham Seven nog steeds een lichtgewicht?
-
De nieuwe Aston Martin DB12 vergeet even dat Ferrari bestaat
-
BMW trekt het doek van de nieuwe 5-serie én i5
-
Duik in de prijslijst: de Hyundai Kona
-
De vernieuwde Opel Corsa: grootste probleem nu opgelost?