Stevige concurrentie voor Ferrari 488 Spider
De Ferrari 488 Spider kan rekenen op stevige concurrentie. De heren uit Maranello gaan voorlopig de strijd met één rivaal uit Duitsland en twee uit Engeland, al liggen er meer kapers op de kust.
De belangrijkste rivalen van de Ferrari 488 Spider zijn tijdens zijn marktintroductie eind dit jaar de McLaren 650S Spider, Porsche 911 Cabriolet Turbo S en de Aston Martin V12 Vantage S Roadster. In een later stadium komen hier nog de Lamborghini Huracán LP610-4 Spyder en Audi R8 Spyder bij. Hoe weerhoudt de Ferrari zich tegen de McLaren, Porsche en Aston Martin? We zetten de feiten op een rij. Kijk voor meer details over de Ferrari 488 GTB op telegraaf.nl/autovisie.nl.
“Er liggen meer kapers op de kust”
FERRARI 488 SPIDER
Motor: 3902 cc V8 biturbo | Motorvermogen: 670 pk bij 8.000 tpm | Koppel: 760 Nm bij 3.000 tpm | Transmissie: 7-traps dubbele koppeling | Topsnelheid: 325+ km/h | 0-100 km/h: 3 seconden | Gewicht: 1.525 kilogram | Prijs: n.n.b.
MCLAREN 650S SPIDER
Motor: 3,799 cc V8 biturbo | Motorvermogen: 650 pk bij 7.250 tpm | Koppel: 678 Nm bij 6.000 tpm | Transmissie: 7-traps dubbele koppeling | Topsnelheid: 329 km/h | 0-100 km/h: 3,0 seconden | Gewicht: 1.330 kilogram | Prijs: 313.750 euro
PORSCHE 911 CABRIOLET TURBO S
Motor: 3,800 cc zescilinder boxermotor biturbo | Motorvermogen: 560 pk bij 6.500 tpm | Koppel: 750 Nm bij 2.200 tpm | Transmissie: 7-traps PDK | Topsnelheid: 318 km/h | 0-100 km/h: 3,2 seconden | Gewicht: 1.675 kilogram | Prijs: 248.900 euro
ASTON MARTIN V12 VANTAGE S ROADSTER
Motor: 5935 cc V12 | Motorvermogen: 573 pk bij 6.750 tpm | Koppel: 620 Nm bij 5.750 tpm | Transmissie: 7-traps Sportshift III | Topsnelheid: 323+ km/h | 0-100 km/h: 4,1 seconden | Gewicht: 1.745 kilogram | Prijs: 279.701 euro
Technische specificaties 488 Spider
MOTOR
Type: 90° V8, turbo, dry sump
Motorinhoud: 3902 cc (238.1 cu. in)
Boring x slag: 86.5 x 83 mm (3.4 x 3.3 in)
Vermogen: 492 kW (670 pk) bij 8000 tpm
Koppel: 760 Nm bij 3000 tpm in 7e versnelling
Vermogen per liter: 172 pk/lCompressieverhouding: 9.4:1
Versnellingsbak: 7-traps F1-transmissie met dubbele koppeling
Elektronische hulpmiddelen: E-Diff3, F1-Trac, ABS met Ferrari Pre-Fill, FrS SCM-E, SSC
AFMETINGEN EN GEWICHT
Lengte: 4568 mm
Breedte: 1952 mm
Hoogte: 1213 mm
Wielbasis: 2650 mm
Spoorbreedte voor: 1679 mm
Spoorbreedte achter: 1647 mm
Gewicht: 1525 kg
Gewichtsverdeling: 41.5% voor – 58.5% achter
Bagagecapaciteit: 230 liter
Tankinhoud: 78 liter
BANDEN
Voor: 245/35 ZR20 J9.0
Achter: 305/30 ZR 20 J11.0
REMMEN
Voor: 398x223x36 mm
Achter: 360x233x32 mm
PRESTATIES:
Topsnelheid: 325+ km/h
0 – 100 km/h: 3.0 s
0 – 200 km/h: 8.7 s
0 – 400 m: 10.55 s
0 – 1000 m: 18.9 s
Gewichts/pk-verhouding: 2.12 kg/pk
Gemiddeld verbruik: 11.4 l/100 km
CO2-emissie: 260 g/km met HELE (High Emotion Low Emissions: Ferrari’s stop/startsysteem)
Lees ook:
Ook interessant
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8
-
Hier staat min of meer de nieuwe, elektrische Volkswagen Golf
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A6 (e-tron)
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken
-
Productie Cybertruck op pauze! Maar er waren toch miljoenen pre-orders?
-
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
-
Met dit studiemodel jaagt Jaguar zijn traditionele kopers weg
-
Audi A6 e-tron met enorme range gaat het BMW i5 moeilijk maken