Vier ton duurder in zeven maanden tijd?
Dat de prijzen van veel oldtimers stijgen laat deze Mercedes-Benz zien. Het is één van de acht auto’s van het type 500K met een Engelse carrosserie. Deze is gemaakt door Mayfair.
Van 1934 tot en met 1936 maakte Mercedes-Benz 342 auto’s van het type 500K. Het was de opvolger van de Mercedes-Benz 380K. De meeste auto’s kregen een carrosserie van Sindelfingen, de eigen carrosseriefabriek van Mercedes-Benz. Deze Mercedes-Benz heeft echter een carrosserie van de Engelse firma Mayfair. Het is één van de acht chassis van de 500K die in Engeland van een carrosserie is voorzien. Andere auto’s van Mercedes-Benz kregen koetswerken van onder meer Corsica, Mulliner en Windovers. De Mercedes-Benz van Mayfair heeft een typisch Engelse carrosserie, zoals we die ook op chassis van Bentley en Jaguar kunnen tegenkomen.
Deze Mercedes-Benz 500K Tourer van Mayfair is een paar keer eerder geveild. In maart 1999 werd de auto in de Verenigde Staten voor ruim 265.000 dollar afgehamerd. De nieuwe eigenaar gebruikte de auto nauwelijks, waardoor de conditie van de Mercedes niet wijzigde. Jaren later werd de Mercedes verkocht op een veiling in augustus 2014. De auto wisselde toen voor 825.000 dollar van eigenaar. Over de periode van bijna vijftien jaar was de auto ruim een half miljoen dollar in waarde gestegen. Omgerekend in euro’s kostte de auto vorig jaar 617.000 euro. Komende donderdag 12 maart wordt de Mercedes wederom aangeboden, ditmaal bij het veilinghuis Bonhams. Het veilinghuis verwacht dat de Mercedes dan voor 1,25 tot 1,5 miljoen dollar geveild zal worden (1,1 tot 1,4 miljoen euro). Wanneer de Mercedes het minimale bedrag zal halen, dan is de auto in zeven maanden tijd 425.000 dollar in waarde gestegen (zo’n 400.000 euro).
Foto’s: Bonhams
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard