Vernieuwde Ford Ka+ krijgt nieuwe motoren
Een subtiele facelift voor de Ford Ka+ brengt niet alleen een iets ander uiterlijk, maar ook nieuwe motoren en een sterk verbeterd infotainmentsysteem.
Kleine verschillen
Je moet goed zoeken naar de uiterlijke verschillen, want in hoofdlijnen kijk je naar dezelfde auto. Toch zijn de voor- en achterbumpers aangepast en gebruikt Ford ook een andere grille voor de auto. Het resultaat is een auto die iets meer een lijn is met de nieuwe Fiesta.
Infotainment
De verschillen worden groter als je het portier opent. Weg zijn de grote aantallen knoppen die op het dashboard zaten. In plaats daarvan is de auto nu leverbaar met een 6,5 inch groot touchscreen, dat ook over Fords Sync3-infotainmentsysteem beschikt. Er is nog meer luxe mogelijk, in de vorm van een verwarmbare voorruit en een regensensor.
Motoren
Ford levert de vernieuwde Ka+ met de nieuwe 1,2 liter driecilinder. Die motor is te krijgen met 70 of 85 pk. Nu had de vorige motor ook al dat vermogen, maar Ford geeft aan dat het nieuwe blok 10 procent meer koppel levert tussen 1.000 en 3.000 toeren, zodat je er soepeler mee kunt rijden. Naast de twee benzinemotoren kun je voor het eerst ook gaan dieselen in de Ford Ka+. De auto wordt geleverd met de 95 pk sterke 1,5 liter dieselmotor die we kennen uit de Fiesta. Alle motoren worden gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak.
Active
Dan ook nog even wat slecht nieuws… Ford lanceert in Europa ook de 2,3 centimeter hogere Ka+ Active. Die versie, die naast de verhoogde ophanging ook stoerdere bumpers en een ander interieur heeft, komt echter niet naar Nederland.
Lees ook:
Ook interessant
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8