Toyota Supra gecamoufleerd Goodwood-heuvelklim op
Het teaseren van nieuwe auto’s neemt tegenwoordig bizarre vormen aan. We weten eigenlijk al lang en breed hoe de aankomende Supra eruit komt te zien, maar gaat hem tijdens het Goodwood Festival of Speed (12 – 15 juli) toch nog gecamoufleerd de heuvel op sturen.
De Toyota Supra komt in de tweede helft van 2019 op de markt en is samen met BMW ontwikkeld. Hij is de broer van de nieuwe Z4, die al dit jaar wordt geïntroduceerd. Voor de aandrijving van de Supra zorgt een 3,0 liter zescilinder lijnmotor met turbo, die 340 pk en 450 Nm via een achttraps automaat naar de achterwielen stuurt. Daarmee gaat de 1496 kilogram wegende Supra in 3,8 seconden van stilstand naar 100 km/h.
Groter dan GT86
Hij is groter dan de Toyota GT86, maar kleiner dan de laatste Supra (1993 – 2002). De nieuweling meet 4,380 meter in de lengte, 1,855 meter in de breedte en 1,290 meter in de hoogte en heeft een wielbasis van 2,470 meter. Daarmee is hij 14 centimeter korter dan de vierde generatie Supra, 4,5 centimeter breder, 1,5 centimeter hoger en heeft hij een 8,0 centimeter kortere wielbasis.
NASCAR
Enigszins wonderlijk is dat Toyota met de Supra gaat meedoen aan NASCAR. Niet met de echte Supra natuurlijk, maar met een silhouetracer die in de verste verte niet lijkt op de aankomende Japanse sportwagen. Hij is veel groter, veel hoekiger en wordt aangedreven door een ouderwetse 5,8 liter V8 met zo’n 650 – 700 pk.
Lees ook:
Ook interessant
-
Flitspaal betrapt bijzondere bestuurder op snelheidsovertreding
-
De elektrische Lynk & Co 02 maakt de Volvo EX30 overbodig
-
Dit studiemodel van BMW gaat in productie en kost ruim 750.000 euro
-
Korreltje-zoutnieuws: zelfrijdende Tesla Cybercab komt al in 2026
-
Noemt Alpine zijn nieuwste model nou echt een teer zieltje?
-
Elektrisch rijden zonder accu’s! Toyota bezig met waterstofpatronen
-
Live: Tesla laat Robotaxi zien
-
Waarom je de goedkoopste Chinese elektrische auto niet kunt kopen
-
Tesla Model 3 krijgt nieuwe versie en is goedkoper
-
Prijs tweedehands elektrische auto’s verder gedaald, bijna 6.000 euro goedkoper
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland