Toyota Supra gecamoufleerd Goodwood-heuvelklim op
Het teaseren van nieuwe auto’s neemt tegenwoordig bizarre vormen aan. We weten eigenlijk al lang en breed hoe de aankomende Supra eruit komt te zien, maar gaat hem tijdens het Goodwood Festival of Speed (12 – 15 juli) toch nog gecamoufleerd de heuvel op sturen.
De Toyota Supra komt in de tweede helft van 2019 op de markt en is samen met BMW ontwikkeld. Hij is de broer van de nieuwe Z4, die al dit jaar wordt geïntroduceerd. Voor de aandrijving van de Supra zorgt een 3,0 liter zescilinder lijnmotor met turbo, die 340 pk en 450 Nm via een achttraps automaat naar de achterwielen stuurt. Daarmee gaat de 1496 kilogram wegende Supra in 3,8 seconden van stilstand naar 100 km/h.
Groter dan GT86
Hij is groter dan de Toyota GT86, maar kleiner dan de laatste Supra (1993 – 2002). De nieuweling meet 4,380 meter in de lengte, 1,855 meter in de breedte en 1,290 meter in de hoogte en heeft een wielbasis van 2,470 meter. Daarmee is hij 14 centimeter korter dan de vierde generatie Supra, 4,5 centimeter breder, 1,5 centimeter hoger en heeft hij een 8,0 centimeter kortere wielbasis.
NASCAR
Enigszins wonderlijk is dat Toyota met de Supra gaat meedoen aan NASCAR. Niet met de echte Supra natuurlijk, maar met een silhouetracer die in de verste verte niet lijkt op de aankomende Japanse sportwagen. Hij is veel groter, veel hoekiger en wordt aangedreven door een ouderwetse 5,8 liter V8 met zo’n 650 – 700 pk.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland