Toyota Century gaat derde generatie in
![toyota_century_71](https://img.autovisie.nl/images/hN1H_7kE5lPbvkuBEF25F_IvXHw=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_century_71.jpg)
Japan heeft eigenlijk maar één echte luxelimousine en dat is de Toyota Century. Het model voelt echter ook als een ‘century’ oud aan, want in de basis is het al twintig jaar oud. En nu is er een nieuwe.
![toyota_century_55](https://img.autovisie.nl/images/mUM-C5sOc8bkfW6XuqA3wG-CBbA=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_century_55.jpg)
Even een korte geschiedenisles. De allereerste Toyota Century werd in 1967 geïntroduceerd en bleef zo’n dertig jaar vrijwel ongewijzigd in productie. De auto werd aangedreven door een atmosferische achtcilinder die was gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak of een automaat (eerst met drie verzetten, later met vier). De twee Century kwam in 1997 op de markt met een 5,0 liter V12.
V8 hybride
De nieuwe generatie bewandelt (uiteraard) de hybrideweg, maar gaat niet voor een laf vierpittertje. In het vooronder ligt een 5,0 liter V8 die samenwerkt met een elektromotor. De specificaties van de aandrijflijn heeft Toyota niet bekendgemaakt, maar hij zal ongetwijfeld niet gaan voor optimale prestaties. Ultiem comfort is waar het om draait bij de Century.
![toyota_century_51](https://img.autovisie.nl/images/ryE6qTdbVlhoXo3noO8ApRa08Cs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_century_51.jpg)
![toyota_century_88](https://img.autovisie.nl/images/YcaD-vXnCAzZzQRgWLzx-U8AVm8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_century_88.jpg)
![toyota_century_63](https://img.autovisie.nl/images/O4WAmDok8y8XbSTPqEx9dBH-fZI=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_century_63.jpg)
![toyota_century_91](https://img.autovisie.nl/images/_V_XQ6NUba4UnxOyxABAzcgPv10=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_century_91.jpg)
![toyota_century_72](https://img.autovisie.nl/images/hFObm1s-BS-MWVQyX54mipmJ3MU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_century_72.jpg)
![toyota_century_51](https://img.autovisie.nl/images/ryE6qTdbVlhoXo3noO8ApRa08Cs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_century_51.jpg)
![toyota_century_88](https://img.autovisie.nl/images/YcaD-vXnCAzZzQRgWLzx-U8AVm8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_century_88.jpg)
![toyota_century_63](https://img.autovisie.nl/images/O4WAmDok8y8XbSTPqEx9dBH-fZI=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_century_63.jpg)
![toyota_century_91](https://img.autovisie.nl/images/_V_XQ6NUba4UnxOyxABAzcgPv10=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_century_91.jpg)
![toyota_century_72](https://img.autovisie.nl/images/hFObm1s-BS-MWVQyX54mipmJ3MU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_century_72.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?