Suzuki in tweede kwartaal winstgevender dan BMW
BMW is niet langer de meest winstgevende autofabrikant ter wereld. In het tweede kwartaal van 2018 is die titel overgenomen door Suzuki. De Japanse fabrikant haalde een marge van 11,8 procent.
De premiumfabrikant uit München bleef steken op een winstmarge van 11,4 procent. De cijfers zijn gebaseerd op een onderzoek van Ernst & Young. Volgens de firma heeft BMW te lijden onder de dieselschandalen waarmee de Duitse auto-industrie te maken heeft en de handelsoorlog die de Amerikaanse president Trump is begonnen. We moeten de cijfers van Ernst & Young wel een beetje nuanceren, want BMW is over de eerste acht maanden genomen nog steeds de meest winstgevende fabrikant ter wereld.
Sterke groei
Suzuki groeit enorm hard dankzij de sterk toegenomen vraag in landen als China en India. De Oosterse autobouwer noteerde in het tweede kwartaal van dit jaar een omzet van 7,59 miljard euro. Daarmee is Suzuki slechts een kleine speler in vergelijking met BMW, want het Duitse concern harkte in april, mei en juni ruim 25 miljard euro binnen.
Lees ook:
Ook interessant
-
De Volkswagen Up is terug! En je kunt hem omver duwen…
-
Nederlandse sportwagen koop je voor minder dan 15.000 euro
-
Koop nu! Autovisie Speaker voor in jouw elektrische auto
-
Lamborghini presenteert nieuw logo: zo is het veranderd door de jaren heen
-
Busje ombouwen naar camper? Hier moet je aan voldoen
-
Wanhoopsactie: Fisker Ocean nu voor extreem lage prijs aangeboden
-
Prijs Ford Explorer Nederland: goedkoper dan gedacht
-
Let op! Gemeentes geven jou onterecht een bekeuring
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Volkswagen Passat – of toch een ID.7 Tourer?
-
Dit is de nieuwe Porsche Elecster
-
De nieuwe Mercedes-AMG G 63 is nu een hybride
-
Volkswagen Golf of Mercedes? Dit zijn de populairste occasions van 65-plussers