Subaru komt met 380 pk sterke WRX STI TC 380
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fsubaru-wrx-sti-tc-380.jpg)
Subaru neemt binnenkort (voorlopig) afscheid van de WRX STI. In Japan gaat dat gepaard met de introductie van een superkrachtige afscheidseditie: de WRX STI TC 380.
Diverse upgrades
De Subaru WRX STI TC 380 krijgt diverse upgrades, waaronder een GT III RS Sport turbokit, diverse onderdelen van HKS, een Super Turbo resonator en een high-flow katalysator. Ook op uiterlijk vlak krijgt de sportievere variant een ander maatpak aangemeten. Alle aanpassingen worden nauw overleg met voormalig WRC-rijder Toshihiro Arai doorgevoerd.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fsubaru-wrx-sti-tc-380.jpg)
Koolstofvezel achterspoiler
Arai Motorsport installeert verder een ander luchtfilter, een koolstofvezel achterspoiler en kuipstoelen van Recaro. Allemaal ingrediënten voor een mooie afscheidseditie. Er is alleen een probleem: foto’s heeft Subaru nog niet vrijgegeven. Alleen de badge mag voorlopig de wereld in. De oplage van de WRX STI TC 380 is naar verluidt beperkt op slechts 50 exemplaren.
Nieuwe generatie WRX STI
In 2020 presenteert Subaru mogelijk een nieuwe generatie WRX STI. Die krijgt dan niet alleen een boxermotor, maar ook een vorm van elektrificatie om de emissies te drukken.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie