Stoerdere neus voor vernieuwde Hyundai i10
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2FHyundai-i10-Autovisie.nl-1.jpg)
Precies een maand voordat hij debuteert op de Autosalon van Parijs is het doek getrokken van de vernieuwde Hyundai i10. Met licht gewijzigde looks moet hij weer een paar jaar vooruit kunnen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2FHyundai-i10-Autovisie.nl-3.jpg)
Dagrijverlichting
De opvallendste wijziging van de Hyundai i10 zit in de neus. De auto heeft een nieuwe grille gekregen, die in de toekomst op meer modellen van Hyundai moet komen. In de grille zit de LED dagrijverlichting verwerkt, op de plek waar je vroeger verstralers zou verwachten. Ook de zwarte panelen aan de zijkant hebben nu een licht gewijzigde vorm en lopen mooier door. De achterbumper heeft ook een ander ontwerp gekregen en heeft nu een groter zwart vlak met aan weerszijden grote ronde lampen. Hieronder kun je de verschillen zien.
Infotainment
De buitenkant van de Hyundai i10 mag dan minimalistisch veranderd zijn, het interieur is nagenoeg ongewijzigd. Wel is de auto nu leverbaar met een verbeterd infotainmentsysteem dat onder meer Apple Carplay en Android Auto ondersteunt. Dat zeven inch scherm wordt ook gebruikt voor de navigatie, waar je zeven jaar ‘Live Services’ bij krijgt, zodat hij rekening houdt met het verkeer, maar ook het weer kan laten zien. Verder kun je een aantal nieuwe soorten bekleding krijgen in het interieur.
Stuurgedrag
De vernieuwde Hyundai i10 wordt geleverd met de 1,0 liter driecilinder met 66 pk. Motorisch verandert er dus niets, maar wel heeft Hyundai werk gemaakt van het stuurgedrag. De ratio is iets aangepast, zodat hij wat directer stuurt. Het weggedrag moet verder iets zijn verbeterd door het gebruik van andere aanslagrubbers vóór. Hyundai voegt verder Lane Departure Warning toe, dat een waarschuwing geeft als je de rijbaan verlaat en ook Front Collision Warning, dat een waarschuwing geeft als een frontaal ongeval dreigt.
De vernieuwde Hyundai i10 debuteert op de Autosalon van Parijs en wordt op 29 september onthuld.
Lees ook:
Ook interessant
-
Wegenbelasting hybrides omhoog: wordt zelfs diesel aantrekkelijk?
-
Zoveel geld verwacht BMW te verliezen door alle importheffingen
-
Toch ineens een goedkopere Tesla, dit weten we over de mini-Y
-
Elektrisch, benzine of diesel: dit soort auto’s gaan volgens onderzoek het langst mee
-
Extreme Pagani Huayra R voor het allereerst in Nederland te zien
-
Brazilië bouwt snelweg voor klimaattop, kapt daarvoor regenwoud
-
Bovag: ‘Aanschafbelasting bpm moet worden afgeschaft’
-
Seat heeft alleen toekomst met elektrische auto, maar krijgt die niet
-
Nieuwe Mercedes-EV heeft bijna 800 kilometer range
-
Zo ontzettend veel kost het hebben van een auto ieder jaar!
-
Skoda komt met zevenzits Hyundai Ioniq 9- en Kia EV9-concurrent
-
Waarom vakbonden vrezen voor faillissement Europese Ford-tak