Spyker neemt nog geen Koenigsegg-motoren af
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Fspyker30-e1489185693478.jpg)
Meer dan een jaar nadat Spyker op de Autosalon van Genève met het Zweedse Koenigsegg een overeenkomst tekende voor de levering van V8-motoren, heeft het Nederlandse merk nog altijd geen enkel blok afgenomen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Fspyker87-e1489185832997.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fspyker-_pic1184.jpg)
Waard
Spyker hoeft de krachtbronnen niet binnen een bepaalde tijd af te nemen: “Er is geen datum in het contract opgenomen”, zegt Wade. Is het contract dan wel iets waard? “Het is gebaseerd op bepaalde condities die ik niet kan noemen. Als de motor niet wordt afgenomen, is dat aan hen. Wij zijn niet van Spyker afhankelijk om ons bedrijf draaiende te houden.”
Afwachten
Victor Muller wilde niet ingaan op de vraag wanneer de productie van de sportwagens met Koenigsegg-motor start. Eerder liet Muller weten op de Autosalon van Genève 2019 aanwezig te zijn met “iets nieuws”. Afwachten maar weer…
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze Bugatti Chiron Profilée is de duurste nieuwe auto ooit geveild
-
Zo had de BMW M4 er af fabriek uit moeten zien
-
Nederlandse studenten maken meest efficiënte waterstofauto
-
Deze elektrische auto heeft de beste actieradius in de winter
-
Veel Nederlanders moeten op de centen letten terwijl Shell winst maakt: ‘Het systeem is ziek’
-
Autovisie Kennisquiz: Lancia of geen Lancia?
-
Automonteur rijdt Toyota Supra van klant total loss tijdens testrit
-
Werknemers Ferrari krijgen recordbonus
-
McLaren 750S wordt de laatste der Mohikanen
-
Waarom deze oliegrootmacht 100 waterstofstations in Europa bouwt
-
Xpeng keert terug met G9 en P7 en gaat strijd aan met Tesla
-
Vergeet Lightyear, hier is de betaalbare zonneauto van Aptera