Slechts ‘één of twee’ exemplaren van Ford GT naar Nederland
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F07%2FFord-GT-6.jpg)
De inschrijvingen voor de eerste exemplaren van de Ford GT zijn al gesloten. Meer dan tien Nederlanders willen ‘m graag hebben, maar we mogen al blij zijn als er één naar ons land komt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F07%2F03-GT-Interior-1-June-26.jpg)
Ford GT
De interesse in de nieuwe supercar van het Amerikaanse merk is op z’n zachtst gezegd overweldigend. Mondiaal zijn er maar liefst 6.506 potentiële kopers, nadat de inschrijving al even gesloten is. En dat terwijl er de eerste twee jaar slechts 500 exemplaren worden gebouwd. Over de productie daarna spreekt Ford nog niet.
Alle geïnteresseerden worden nu gescreend. Belangrijk daarbij is of iemand al veel andere Fords heeft, of hij (of zij) voornemens is om veel met de GT te rijden en in hoeverre de eigenaar ermee in de openbaarheid wil treden. De GT geldt als ‘halo-model’ immers als een belangrijk visitekaartje voor Ford.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2FFord-GT-3.jpeg)
Nederland
Volgens de Nederlandse importeur zijn er ‘tussen de tien en twintig’ gegadigden uit ons land die zich hebben ingetekend op een Ford GT. Veel daarvan zullen in eerst instantie met lege handen komen te staan: volgens de woordvoerder mogen we al blij zijn als er ‘één of twee’ exemplaren naar ons land komen. De vanafprijs is 537.000 euro, inclusief belastingen.
LEES OOK: DEZE VRAGEN MOETEN POTENTIËLE FORD GT-KOPERS BEANTWOORDEN
In België alleen al is de Ford GT overigens nog populairder, zoals elke sportieve Ford: de vorige generatie Focus RS werd daar twintig keer meer verkocht dan in Nederland en ook de Mustang doet het daar een stuk beter. De vraag in Frankrijk, Duitsland en vooral Groot-Brittanië is naar schatting nog veel groter, om nog maar te zwijgen over de Amerikaanse markt en die in het Midden-Oosten.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F07%2FFord-GT-4.jpg)
Contact
Wie in aanmerking komt voor een GT, houdt contact over zijn of haar auto via een relatiemanager op het Ford-hoofdkantoor in Dearborn. De dealer zorgt slechts voor de aflevering. Daarbij komt dat nog geen van de potentiële kopers met de Ford GT heeft kunnen rijden. Pas eind dit jaar zal er duidelijkheid zijn over mogelijkheden om in een rondreizende demonstratieauto te rijden.
Van de vorige Ford GT, die in 2005 op de markt verscheen, kwam slechts 1 van de 101 exemplaren voor de Europese markt naar Nederland.
Lees ook:
Ook interessant
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen
-
Waarom de Maserati MC20 GT2 Stradale géén heldenmaker is
-
Aston Martin: ‘Onze klanten haten elektrische auto’s!’
-
Zo verdwijnen miljoenen aan EV-subsidie naar het buitenland