Skoda Kodiaq RS is snelle zelfontbrander
De hete SUV is aan een opmars bezig: Autovisie reed eerder deze week met de Cupra Ateca, Audi onthulde de SQ2 en Skoda komt met de Kodiaq RS. Hij wordt aangedreven door een 2,0 liter twinturbo dieselmotor met 240 pk en 500 Nm.
Standaard is de Kodiaq RS uitgerust met een zeventraps automaat met dubbele koppeling en vierwielaandrijving. Hij sprint in 7 seconden van stilstand naar 100 km/h en haalt een topsnelheid van 220 km/h. En aangezien zo’n dieselmotor niet buitengewoon sportief klinkt, monteert Skoda een Dynamic Sound Booster. Met andere woorden: een systeem dat nepmotorgeluid via de speakers de cabine in blaast, waarbij het geluid per rijdmodus verschilt. De bestuurder van de Kodiaq RS kan kiezen uit Eco, Comfort en Sport.
Alcantara en kunstleer
Qua uiterlijk volgt Skoda het bekende recept. De Kodiaq RS staat op sportief ogende lichtmetalen wielen (20 inch), is afgewerkt met zwarte exterieurdetails (zoals de grille, buitenspiegels en raamlijsten) en heeft twee grote zichtbare uitlaatmonden. In het interieur is het vooral Alcantara en kunstleer wat de klok slaat. De stoelen, het dashboard en het stuur zijn afgewerkt met rode stiksels en RS-logo’s. De Kodiaq RS heeft standaard een digitaal instrumentarium. Wanneer hij op de markt komt en wat hij gaat kosten, is nog niet bekend.
Lees ook:
Ook interessant
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8