Skoda Kodiaq GT blijft ver weg in China
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fskoda-kodiaq-gt-3.jpg)
De term coupé-SUV is wel aan inflatie onderhevig zeg. Want wat is dit nu weer? Het ding gaat door het leven als Skoda Kodiaq GT en is (gelukkig?) alleen voor de Chinese markt bestemd.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fskoda-kodiaq-gt-3.jpg)
Het segment van de coupé-SUV’s is een vreemde, want waarom zou je gebruiksgemak en ruimte inleveren voor een design dat vaak niet zo heel lekker uit de verf komt? Maar toch, de SUV’s met een iets schuiner aflopende daklijn zijn populair genoeg dat nu ook Skoda met een eigen variant komt.
Iets korter
Over de Kodiaq GT is dan ook bar weinig bekend. Zijn wielbasis is even groot als die van een reguliere Kodiaq (2,791 meter), maar zijn carrosserie is ongeveer 6 centimeter korter (4,65 meter) en zijn dak is ook iets lager.
Lees ook:
Ook interessant
-
De Alpine A390-crossover rijdt écht net als een A110-sportwagen
-
Dit eist Peugeot van Europa voor een succesvolle EV-transitie
-
Peugeot opent aanval op Renault 5 en Alpine: ‘Minstens zo goed’
-
Lynk & Co 08 brengt als PHEV vooral slechtste van twee werelden
-
Zwarte zaterdagen: deze datums en Europese wegen moet je mijden in de zomer
-
Negatieve stroomprijs: dit kun je verdienen met opladen elektrische auto
-
Nederlanders laten de auto vaker staan voor een vliegvakantie
-
Gaat het vervelende start-stopsysteem verdwijnen uit auto’s?
-
Duik in de prijslijst: dit kost de vernieuwde Renault Austral
-
Opladen elektrische auto met kabel over stoep vaak verboden: check jouw gemeente
-
Dit kost de nieuwe Toyota Urban Cruiser in Nederland
-
Goedkoop rijden met camper voorzien van Japanse techniek