Skoda Kodiaq GT blijft ver weg in China
De term coupé-SUV is wel aan inflatie onderhevig zeg. Want wat is dit nu weer? Het ding gaat door het leven als Skoda Kodiaq GT en is (gelukkig?) alleen voor de Chinese markt bestemd.
Het segment van de coupé-SUV’s is een vreemde, want waarom zou je gebruiksgemak en ruimte inleveren voor een design dat vaak niet zo heel lekker uit de verf komt? Maar toch, de SUV’s met een iets schuiner aflopende daklijn zijn populair genoeg dat nu ook Skoda met een eigen variant komt.
Iets korter
Over de Kodiaq GT is dan ook bar weinig bekend. Zijn wielbasis is even groot als die van een reguliere Kodiaq (2,791 meter), maar zijn carrosserie is ongeveer 6 centimeter korter (4,65 meter) en zijn dak is ook iets lager.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard