Rolls-Royce Phantom vaart voor de laatste keer uit
![r1](https://img.autovisie.nl/images/bpqTqZwS4rvAC3k8S-YNJim_OYQ=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fr1-1.jpg)
“Bye, bye, zwaai, zwaai”, zoals Formule 1-commentator Olav Mol altijd tot vervelens toe zegt. De Rolls-Royce Phantom VII is niet meer. Dit is de laatste en die is – uiteraard, kunnen we wel zeggen – heel speciaal uitgevoerd.
![r2](https://img.autovisie.nl/images/nh9z9W3l-Yb6eg3HILYNKSlp6Ws=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fr2-1.jpg)
De Phantom Extended Wheelbase is op verzoek van een verzamelaar gebouwd en heeft een maritiem thema. Zo zijn in het interieur voorstellingen van de zee en van een cruiseschip uit de jaren dertig te zien en doen de klokjes voor- en achterin de unieke Rolls-Royce denken aan ouderwetse radiozendapparatuur. Wat de eigenaar voor zijn donkerblauwe Phantom heeft betaald, houdt Rolls-Royce natuurlijk discreet voor zich, maar reken gerust op een miljoentje of wat.
BEKIJK OOK: SJOERDS WEETJES #11 – PICKNICKMAND VAN DE ROLLS-ROYCE PHANTOM
De opvolger van de Phantom laat overigens nog even op zich wachten. De auto komt pas volgend jaar op de markt en wordt dankzij een aluminium spaceframe een stuk lichter dan de minimaal 2500 kg wegende Phantom VII. Die laatste heeft het bijna veertien jaar volgehouden. Hij werd in 2003 geïntroduceerd als het eerste product van Rolls-Royce onder zijn nieuwe eigenaar BMW. Enkele jaren daarvoor had de Duitse autofabrikant het merk met de Flying Lady van Volkswagen overgenomen.
![r6](https://img.autovisie.nl/images/1bMXY1_Ra9xlSR6xMAdgeoPq4mk=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fr6.jpg)
![r3](https://img.autovisie.nl/images/S3sfsp7wjoNEk91HGt9w5DU1kAo=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fr3.jpg)
![r5](https://img.autovisie.nl/images/S88N-2TnoNCun8QV1f2tlJGL09I=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fr5.jpg)
![r7](https://img.autovisie.nl/images/nvPV-R4oWGZTpT5HcWGBeMy_qHs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fr7.jpg)
![r4](https://img.autovisie.nl/images/YC16RQOlTyfN0slO74I9E0GFrJc=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fr4.jpg)
![r6](https://img.autovisie.nl/images/1bMXY1_Ra9xlSR6xMAdgeoPq4mk=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fr6.jpg)
![r3](https://img.autovisie.nl/images/S3sfsp7wjoNEk91HGt9w5DU1kAo=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fr3.jpg)
![r5](https://img.autovisie.nl/images/S88N-2TnoNCun8QV1f2tlJGL09I=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fr5.jpg)
![r7](https://img.autovisie.nl/images/nvPV-R4oWGZTpT5HcWGBeMy_qHs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fr7.jpg)
![r4](https://img.autovisie.nl/images/YC16RQOlTyfN0slO74I9E0GFrJc=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fr4.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?