Renault Mégane R.S. Trophy is nog iets hetere hatchback
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmegane-rs-trophy-10006.jpg)
Renault leverde al de Mégane R.S. en daar komt nu deze Mégane R.S. Trophy bij. Belangrijke toevoeging, dat ‘Trophy’, want voor iedere letter in dat woord heeft de Franse hot hatch er 3,333333333333333333333333333333333333333333333 pk bijgekregen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fmegane-rs-trophy-10006.jpg)
Dat betekent dat de nieuwe Mégane R.S. Trophy 300 pk en 420 Nm uit zijn 1,8 liter turbomotor haalt. Precies 20 pk en 20 Nm meer dan de gewone Mégane R.S. Volgens Renault is de turbo wat opgeschroefd en is er een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd. Het koppel van 420 Nm moeten we overigens nuanceren. Dat is alleen beschikbaar als de R.S. Trophy is uitgerust met een EDC-automaat met dubbele koppeling. Wie de handbak aanvinkt op de optielijst, krijgt maximaal 400 Nm.
Sperdifferentieel
De 1419 kilogram wegende R.S. Trophy gaat in 5,7 seconden naar 100 km/h en haalt een top van 260 km/h (5,8 seconden en 250 km/h voor de Trophy-loze R.S.). Hij is standaard uitgerust met het stijvere Cup-chassis, een mechanisch sperdifferentieel en speciale 19 inch lichtmetalen wielen. In het interieur zijn er optionele Recaro-kuipstoelen met Alcantara-afwerking, waarmee de zitpositie achter het stuur 20 mm lager wordt. Wat de Trophy gaat kosten, is nog niet bekend. De Mégane R.S. is er vanaf 42.340 euro.
Lees ook:
Ook interessant
-
Remtest microcars: deze auto doet een stoppie
-
Britse technici maken einde aan elektromotor zoals we hem kennen
-
Vergeten Japanse offroader is ultieme Marktplaats-parel
-
Vind je elektrische auto’s niets? Dan kans is groot dat je gewoon oud bent
-
Mercedes-Benz CLA: wordt deze EV wél succesvol?
-
Italiaan komt met geniale oplossing voor fileprobleem: smalste Fiat Panda ooit
-
Jouw broek is de reden dat de Range Rover Electric geen frunk heeft
-
Hier is het bewijs: Tesla wordt geleid door een 54-jarig kind
-
Stekker eruit! Stellantis ziet niks meer in deze technologie
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Ferrari Amalfi in Nederland
-
DS No 8 als nieuw vlaggenschip: maakt hij verwachtingen waar?
-
Met Mercedes CLA Shooting Brake rijd je zonder te laden naar Stuttgart