Renault Mégane R.S. Trophy is nog iets hetere hatchback
Renault leverde al de Mégane R.S. en daar komt nu deze Mégane R.S. Trophy bij. Belangrijke toevoeging, dat ‘Trophy’, want voor iedere letter in dat woord heeft de Franse hot hatch er 3,333333333333333333333333333333333333333333333 pk bijgekregen.
Dat betekent dat de nieuwe Mégane R.S. Trophy 300 pk en 420 Nm uit zijn 1,8 liter turbomotor haalt. Precies 20 pk en 20 Nm meer dan de gewone Mégane R.S. Volgens Renault is de turbo wat opgeschroefd en is er een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd. Het koppel van 420 Nm moeten we overigens nuanceren. Dat is alleen beschikbaar als de R.S. Trophy is uitgerust met een EDC-automaat met dubbele koppeling. Wie de handbak aanvinkt op de optielijst, krijgt maximaal 400 Nm.
Sperdifferentieel
De 1419 kilogram wegende R.S. Trophy gaat in 5,7 seconden naar 100 km/h en haalt een top van 260 km/h (5,8 seconden en 250 km/h voor de Trophy-loze R.S.). Hij is standaard uitgerust met het stijvere Cup-chassis, een mechanisch sperdifferentieel en speciale 19 inch lichtmetalen wielen. In het interieur zijn er optionele Recaro-kuipstoelen met Alcantara-afwerking, waarmee de zitpositie achter het stuur 20 mm lager wordt. Wat de Trophy gaat kosten, is nog niet bekend. De Mégane R.S. is er vanaf 42.340 euro.
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!