Renault Mégane R.S. is heet en breed
![renault_megane_r-s-_854](https://img.autovisie.nl/images/nD6wj3HA6jM8Eqv_W_jAqTEdbUU=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._854.jpg)
In de afgelopen maanden waren er bij Renault nog meer informatielekken dan bij het Witte Huis van Donald Trump. We hebben deze Mégane R.S. dus al van alle kanten gezien. Maar dat maakt hem nog niet minder lekker.
![renault_megane_r-s](https://img.autovisie.nl/images/xFho7l5Fgh9oxRMwe5kDStr4mZY=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s..jpg)
En die kanten zien er aantrekkelijk uit. De Renault Mégane is al een knapperd, maar door de R.S.-behandeling kreeg hij er wat ruige stoppeltjes bij. In de vorm van die typische geblokte verlichting op de neus, maar ook door de agressiever ogende aero, zijn grote lichtmetalen wielen en zijn verbrede carrosserie (6 centimeter voor en 4 centimeter achter).
Mégane R.S. Trophy
Achter de ‘wybert’ ligt de 1,8 liter viercilinder turbo uit de Alpine A110. In de Mégane R.S. is die echter flink sterker. Hij levert 280 pk en 390 Nm (252 pk en 320 Nm voor de Alpine) en zelfs 300 pk en 400 Nm in de Mégane R.S. Trophy, die pas in 2018 op de markt komt. De ‘gewone’ Mégane R.S. is er als Sport en iets harder afgestelde Cup. Hij is leverbaar met een handgeschakelde versnellingsbak of een EDC-automaat met dubbele koppeling.
Vierwielsturing
Standaard heeft de Mégane R.S. een Torsen-sperdifferentieel, Brembo-remmen en het van andere Renaults bekende 4Control-onderstel met vierwielsturing. Leuke toevoeging; De Franse hot hatch heeft een telemetriesysteem aan boord. Met deze zogenoemde R.S. Monitor kunnen rondetijden worden opgeslagen en rijprestaties op een circuit worden geanalyseerd.
![renault_megane_r-s-_45](https://img.autovisie.nl/images/d5G7KWwcZnR2BDfY4AesMsTzU3Y=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._45.jpg)
![renault_megane_r-s-_28](https://img.autovisie.nl/images/UUSEHyj35N2nHCUySGaoGjSYGqI=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._28.jpg)
![renault_megane_r-s-_1](https://img.autovisie.nl/images/0HI4uAMoXJLlDPIOAcn-X7dZcOs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._1.jpg)
![renault_megane_r-s-_798](https://img.autovisie.nl/images/zGDMzLol6BgTQd1zsCRufszClOs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._798.jpg)
![renault_megane_r-s-_5](https://img.autovisie.nl/images/MKhmJO5W8HRP0kFBiBDLm4V9NA0=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._5.jpg)
![renault_megane_r-s-_8](https://img.autovisie.nl/images/5wgJnNqlYnXmbBt_wsk6l5s4f08=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._8.jpg)
![renault_megane_r-s-_6](https://img.autovisie.nl/images/qCMk5zkCEvHUrOrqLhP_MFe3iG0=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._6.jpg)
![renault_megane_r-s-_45](https://img.autovisie.nl/images/d5G7KWwcZnR2BDfY4AesMsTzU3Y=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._45.jpg)
![renault_megane_r-s-_28](https://img.autovisie.nl/images/UUSEHyj35N2nHCUySGaoGjSYGqI=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._28.jpg)
![renault_megane_r-s-_1](https://img.autovisie.nl/images/0HI4uAMoXJLlDPIOAcn-X7dZcOs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._1.jpg)
![renault_megane_r-s-_798](https://img.autovisie.nl/images/zGDMzLol6BgTQd1zsCRufszClOs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._798.jpg)
![renault_megane_r-s-_5](https://img.autovisie.nl/images/MKhmJO5W8HRP0kFBiBDLm4V9NA0=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._5.jpg)
![renault_megane_r-s-_8](https://img.autovisie.nl/images/5wgJnNqlYnXmbBt_wsk6l5s4f08=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._8.jpg)
![renault_megane_r-s-_6](https://img.autovisie.nl/images/qCMk5zkCEvHUrOrqLhP_MFe3iG0=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Frenault_megane_r.s._6.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?