Porsche Cayenne Turbo: Hallo, daar zijn we weer!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fporsche_cayenne_turbo_513.jpg)
Waarom heeft Porsche de Cayenne Turbo nu pas onthuld en niet twee weken geleden? Simpel! Spreiden van de publiciteit. Want die Turbo… Die was er echt al wel toen de Cayenne op 29 augustus werd gepresenteerd.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fporsche_cayenne_turbo_69.jpg)
En een nieuwe Porsche Cayenne Turbo is agendanieuws natuurlijk. Het model die je wist dat zou komen. Dus gelijk maar naar de specs. Voorin de Turbo ligt een 4,0 liter twinturbo V8 met 550 pk en 770 Nm. Dat is dezelfde motor als in de Panamera Turbo. In zijn normale vorm gaat de Cayenne ermee in 4,1 seconden naar 100 km/h. Met het optionele Sport Chrono-pakket snoept de Turbo daar nog 0,2 seconden vanaf. De topsnelheid van de geblazen Cayenne ligt op 286 km/h.
Actieve achterspoiler
Kun je een Cayenne Turbo van de buitenkant herkennen? Jazeker! Er staat natuurlijk ‘Cayenne Turbo’ achterop (of niet, als je dat wilt) en hij heeft een wat meer geblokte grille, vier uitlaatpijpen en een in carrosseriekleur gespoten onderzijde. Daarbij staat hij op grote 21 inch lichtmetalen wielen en heeft Porsche boven de achterruit een actieve spoiler toegevoegd. Die floept bijvoorbeeld omhoog voor meer luchtweerstand als de bestuurder flink in de ankers gaat. De nieuwe Cayenne Turbo is er vanaf december en kost dan minimaal 204.300 euro.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fporsche_cayenne_turbo_97.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fporsche_cayenne_turbo_85.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fporsche_cayenne_turbo_88.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fporsche_cayenne_turbo_497.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fporsche_cayenne_turbo_44.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fporsche_cayenne_turbo_97.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fporsche_cayenne_turbo_85.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fporsche_cayenne_turbo_88.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fporsche_cayenne_turbo_497.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fporsche_cayenne_turbo_44.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Is de 911 S/T de duurste, puurste en lichtste Porsche?
-
Je raadt nooit de motor van deze caravan/camper-Volkswagen T1
-
Vaak krassen op je auto? Deze optie voorkomt ze, aldus Elon Musk
-
‘Goedkope’ Chinese concurrent Mercedes G-klasse kan varen!
-
De allereerste hybride is zuinig en koop je voor minder dan een elektrische fiets
-
Kabinet trekt 125 miljoen uit voor waterstof, dit zijn de plannen
-
Review SsangYong Torres – Te bestellen als je ‘m echt wil hebben
-
Covermodel: Fiat 2300 Coupé, ‘Een waardig topmodel’
-
Lege accu? Dit kost het als je strandt met je elektrische auto
-
Deze auto’s moet je nooit kopen volgens ChatGPT
-
Occasions: 3 comfortabele top-middenklassers voor 15.000 euro
-
Deze zelfgebouwde Saab EX kan van jou zijn, en dat wil je