Renault EZ-Ultimo: super-de-luxe en zelfrijdend
![renault_ez.ultimo_52_03cc03b5093f06e9](https://img.autovisie.nl/images/R50aG0XlSITFhabVKZhdb0m5t5o=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Frenault_ez-ultimo_52_03cc03b5093f06e9.jpg)
Renault is dit jaar helemaal op de elektrische en autonome tour. In maart presenteerde het Franse merk de EZ-Go, vorige maand de EZ-Pro en nu de super-de-luxe EZ-Ultimo.
![renault_ez.ultimo_52_03cc03b5093f06e9](https://img.autovisie.nl/images/Ji3pQuzN7mFGNGC4TvcoFDqqUFs=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Frenault_ez-ultimo_52_03cc03b5093f06e9.jpg)
Om heel even kort terug te kijken: de EZ-Go was een autonome stadsauto en de EZ-Pro een eveneens zelfrijdende bestelwagen. De EZ-Ultimo wordt door Renault omschreven als een “premium mobiliteitsoplossing”. Een deelauto voor premiumpubliek dus. Hij zou bijvoorbeeld als luxe shuttlebus of taxi kunnen worden ingezet.
Klassiek interieur
De EZ-Ultimo is dan ook fors. Hij is 5,8 meter lang, 2,2 meter breed en 1,3 meter hoog. Renault heeft hem heel chic in twee kleuren uitgevoerd: donkergroen en lichtgoud. Het interieur is buitengewoon fraai en doet zelfs wat klassiek aan. Instappen is een eitje, dankzij een enorme portier die naar voren schuift en een dakluik dat omhoog scharniert.
Verre toekomstvisie
Zoals bij zoveel elektrische auto’s ligt het accupakket van de EZ-Ultimo onder de cabinevloer. Renault geeft geen specificaties op van de aandrijflijn, maar daar gaat het bij zo’n verre toekomstvisie natuurlijk ook niet om. Wel weten we dat het gevaarte vierwielbesturing heeft, een enorme batterij aan camera’s en sensoren en een leeggewicht van maar liefst 1800 kilogram.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?