Range Rover Evoque Convertible ‘Edition Draadsculptuur’
Land Rover werkt al geruime tijd aan de ontwikkeling van de Range Rover Evoque Convertible. Op de Los Angeles Auto Show in november beleeft de onthoofde Evoque zijn werelddebuut. Heel lang wachten is dus niet meer nodig.
Voor de officiële onthulling hoopt Land Rover liefhebbers van de Evoque Convertible op te warmen met zes kleurrijke aluminium draadsculpturen waarmee het lijnenspel van het model wordt verklapt. Heel nieuw zijn die sculpturen niet, want hetzelfde deed Land Rover in 2011 toen de Range Rover Evoque werd gepresenteerd. De draadsculpturen zijn met computertechnologie gemaakt. Saillant detail is dat zelfs de wielen, stoelen en achterbank in het driedimensionale ontwerp zijn meegenomen.
“Een échte verrassing zal het uiterlijk van de Range Rover Evoque Convertible niet zijn”
Een échte verrassing zal het uiterlijk van de Range Rover Evoque Convertible niet zijn. Inmiddels hebben we al verschillende prototypes gezien, waaronder een realistische concept car in 2012. Die was overigens nog wel gebaseerd op de eerste Evoque. Inmiddels is het model gefacelift. De Evoque Convertible profiteert daardoor van dezelfde vernieuwingen, waaronder een opgewaardeerd interieur en nieuw bumperwerk.
Land Rover baseert de vierzits Evoque Cabriolet op de driedeurs carrosserievariant. Het coupédak maakt plaats voor een volledig elektrisch bedienbare softtop.
Lees ook:
Ook interessant
-
Te koop – Hoe leuk de nieuwe Renault 5 ook is, deze is leuker!
-
Veiligheidsclubs in brief aan Europese Commisie: ‘Verbied de Tesla Cybertruck!’
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Team Alert trapt wijd open deur in: ‘Jongeren overschatten hun rijvaardigheid’
-
Mercedes-AMG GT 63 Pro: duurste en dikste, maar niet de sterkste
-
Toch met dieselbusjes in binnenstad? Dit wil de Tweede Kamer
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland