Porsche zoekt motorgeluid voor zijn elektrische Mission-E
Hoofdbrekens bij Porsche, want hoe moet een elektrische Porsche Mission-E klinken? Daar wordt momenteel hard over nagedacht.
Wachten
De topman van de Amerikaanse Porsche-importeur, Klaus Zellmer, spreekt van de ‘big billion dollar’-vraag. “We geven daar nog geen antwoord op”, zei hij tegen Australische media. “We zijn momenteel aan het onderzoeken wat het Porsche-geluid is als dat niet meer uit een uitlaatpijp komt. Maar laten we rustig wachten en zien waarmee wij zullen komen.”
“De pure prestaties, de trekkracht en de acceleratie, dat is allemaal typisch Porsche”
Kunstmatig geluid
Hij geeft vervolgens aan: “Over het algemeen is het gevoel dat je hebt als je in een elektrische sportauto rijdt typische Porsche: de pure prestaties, de trekkracht en de acceleratie. De enige ontbrekende factor is het motorgeluid en daar werken we hard aan.”
LEES OOK: PORSCHE 919 HYBRID MINIMAAL AANGEPAST VOOR 2016
Mission-E
Porsche wil eind dit decennium zijn eerste elektrische auto op de markt brengen. Het model is gebaseerd op de Mission-E concept car, zoals gepresenteerd op de IAA-autoshow in Frankfurt afgelopen september. Het 4,85 meter lange conceptmodel beschikt over twee elektromotoren, die totaal 600 pk produceren. Met een volle acculading zou de Porsche in staat zijn om een actieradius van 500 km te
Lees ook:
Ook interessant
-
Te koop – Hoe leuk de nieuwe Renault 5 ook is, deze is leuker!
-
Veiligheidsclubs in brief aan Europese Commisie: ‘Verbied de Tesla Cybertruck!’
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Team Alert trapt wijd open deur in: ‘Jongeren overschatten hun rijvaardigheid’
-
Mercedes-AMG GT 63 Pro: duurste en dikste, maar niet de sterkste
-
Toch met dieselbusjes in binnenstad? Dit wil de Tweede Kamer
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland