Porsche zoekt motorgeluid voor zijn elektrische Mission-E
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fporsche_mission_e_concept_1-e1459353746292.jpg)
Hoofdbrekens bij Porsche, want hoe moet een elektrische Porsche Mission-E klinken? Daar wordt momenteel hard over nagedacht.
Wachten
De topman van de Amerikaanse Porsche-importeur, Klaus Zellmer, spreekt van de ‘big billion dollar’-vraag. “We geven daar nog geen antwoord op”, zei hij tegen Australische media. “We zijn momenteel aan het onderzoeken wat het Porsche-geluid is als dat niet meer uit een uitlaatpijp komt. Maar laten we rustig wachten en zien waarmee wij zullen komen.”
Kunstmatig geluid
Hij geeft vervolgens aan: “Over het algemeen is het gevoel dat je hebt als je in een elektrische sportauto rijdt typische Porsche: de pure prestaties, de trekkracht en de acceleratie. De enige ontbrekende factor is het motorgeluid en daar werken we hard aan.”
LEES OOK: PORSCHE 919 HYBRID MINIMAAL AANGEPAST VOOR 2016
Mission-E
Porsche wil eind dit decennium zijn eerste elektrische auto op de markt brengen. Het model is gebaseerd op de Mission-E concept car, zoals gepresenteerd op de IAA-autoshow in Frankfurt afgelopen september. Het 4,85 meter lange conceptmodel beschikt over twee elektromotoren, die totaal 600 pk produceren. Met een volle acculading zou de Porsche in staat zijn om een actieradius van 500 km te
Lees ook:
Ook interessant
-
Lynk & Co 08 brengt als PHEV vooral slechtste van twee werelden
-
Zwarte zaterdagen: deze datums en Europese wegen moet je mijden in de zomer
-
Negatieve stroomprijs: dit kun je verdienen met opladen elektrische auto
-
Nederlanders laten de auto vaker staan voor een vliegvakantie
-
Gaat het vervelende start-stopsysteem verdwijnen uit auto’s?
-
Duik in de prijslijst: dit kost de vernieuwde Renault Austral
-
Opladen elektrische auto met kabel over stoep vaak verboden: check jouw gemeente
-
Dit kost de nieuwe Toyota Urban Cruiser in Nederland
-
Goedkoop rijden met camper voorzien van Japanse techniek
-
Fiat komt ineens met ouderwetse feature voor 500
-
Review Suzuki eVitara: Lest, niet best
-
Dit trucje voorkomt gepruts aan de laadpaal met je EV