Porsche Macan S heeft V6 met meer pit
Porsche rust de vernieuwde Macan S uit met een sterkere 3,0-liter V6-turbobenzinemotor. Ten opzichte van de vorige Macan S bedraagt de vermogenstoename 14 pk.
Macan S
De Macan heeft onlangs een opfrisbeurt gehad. En dan mogen modelvarianten als de Macan S en Macan Turbo natuurlijk niet achterblijven. De vernieuwde Macan Turbo volgt later. De Macan S krijgt voorrang.
3,0-liter V6-turbobenzinemotor
Onder de motorkap van de vernieuwde Macan S schuilt een vernieuwde 3,0-liter V6-turbobenzinemotor met een vermogen van 354 pk (was 340 pk) en een maximum koppel van 480 Nm (was 460 Nm). De V6-motor van de Macan S heeft een turbo die tussen de cilinderrijen is geplaatst. De uitlaatgassen hoeven zo een kortere weg tussen de verbrandingskamers en turbo af te leggen met als gevolg een snellere gasrespons. De sprint van 0 naar 100 km/h duurt 5,3 seconden of 5,1 seconden met optioneel Sport Chrono Pakket. De topsnelheid komt uit op 254 km/h.
Achterkant
De Macan S is nu ook te herkennen aan de driedimensionale led-lichtstrip aan de achterzijde. En niet te missen in het interieur: het Porsche Communication Management (PCM) infotainmentsysteem met 10,9-inch touchscreen.
Op klein niveau
De vernieuwde Porsche Macan S is verder vooral op klein niveau aangescherpt. Het vierwielaandrijvingsysteem Porsche Traction Management (PTM) is verder geoptimaliseerd, de montagepunten van de schokdempers op de vooras zijn nu van aluminium in plaats van staal gemaakt en de stabilisatoren zijn opnieuw afgesteld. Het resultaat volgens Porsche: een directer en neutraler stuur- en rijgedrag.
Verbeterde remmerij
Optioneel zijn Porsche Active Stability Management (PASM), in hoogte verstelbare luchtvering, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), een GT-sportstuurwiel van de 911 en het keramische remsysteem Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Over de remmen gesproken: de remmen van de Macan S zijn ook verbeterd. Het rempedaal is bijvoorbeeld zo’n 300 gram lichter dan het stalen pedaal van de vorige versie. De diameter van de remschijven vóór is vergroot tot 360 millimeter en de schijfdikte is met twee millimeter toegenomen naar 36 millimeter.
Levering
De vernieuwde Porsche Macan S kost 99.900 euro en is per direct te bestellen. De levering start in maart 2019. De reguliere Porsche Macan met 245 pk kost 85.600 euro.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 4)
-
Extreemste Skoda Citigo is een diesel om Porsches mee te pesten
-
Duik in de prijslijst: dit kost de MG 3 inclusief opties
-
Vraag Porsche Taycan stort in, brandstofmodellen juist populair
-
Elektrische auto kopen? Bij MG krijg je nu duizenden euro’s korting
-
Zou jij miljoenen dollars betalen voor deze speciale Saleen S7?
-
Dure auto’s in LA worden met grof geschut uit de weg geruimd
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 3)
-
Mercedes verkoopt in 2024 een kwart minder elektrische auto’s
-
Accudegradatie testen: let goed op welke test je doet
-
Lamborghini verkocht nog nooit zoveel auto’s als in 2024
-
Ook Nederlandse Tesla-rijders voelen nu Elon Musk-schaamte