Politie houdt 52-jarige bestuurder aan die nog 13 (!) anderen in zijn BMW vervoert
De Duitse politie heeft bij Hockenheim een 52-jarige bestuurder van de weg gehaald die dertien passagiers in zijn BMW vervoerde. In de auto zaten daardoor in totaal veertien mensen, terwijl het voertuig maar vijf zitplaatsen had.
Om welk BMW-model het precies ging, is niet bekend. De politie wil dat om privacyredenen niet melden. Wel is duidelijk dat er negen mensen te veel in de auto zaten.
14 man in een BMW
De man werd zaterdagavond rond 19.30 uur gecontroleerd op de L723 bij Hockenheim. Naast de bestuurder zaten er nog dertien mensen in de auto, onder wie zeven kinderen. Voor geen van de kinderen was een geschikt kinderzitje aanwezig. Ook zaten de kinderen niet vast in de gordels.
De politie heeft de bestuurder ter plaatse gewezen op de overtredingen. Hij wilde daar volgens Duitse media niet op reageren. Tegen hem is een procedure gestart voor meerdere verkeersovertredingen.
De BMW-bestuurder en zijn passagiers mochten hun reis niet op deze manier voortzetten. Hoe de zaak verder wordt afgehandeld, is nog niet bekend.
Lees ook:
- Dit is de lievelingsauto van Oranje-voetballer Donyell Malen (en nee, het is geen patserbak!)
- De volgende BMW M3 wordt onwijs duur en daar zijn we heel blij mee
- De nieuwe BMW i3 maakt gehakt van de Tesla Model 3, behalve op één punt: zijn prijs
- Dit is waarom de nieuwe, volledig elektrische BMW iX5 bijna 3.000 kilo (!) weegt
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F07%2FStijn-Kuster1703-e1720450327879.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2026%2F01%2FB5A4841.jpg)